وزیر دفاع: سامانه باور ۳۷۳ قابلیت مقابله با موشک‌های بالستیک را دارد

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح یکشنبه (۱۵ آبان) در مراسم رونمایی از سامانه باور ۳۷۳ برد بلند و افتتاح خط تولید موشک صیاد ۴B اظهار داشت: وزارت دفاع ماموریت تامین نیازمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح را در مقابله با تهدیدات و دفاع از مرزها به ویژه مرزهای هوایی بر عهده دارد.

وی افزود: متخصصان ما در وزارت دفاع و صنعت دفاعی موفق شدند در تولید یکی از سامانه های برد بلند که به نام باور ۳۷۳ نامگذاری شده، اقدامات خود را ساماندهی و دنبال کنند.

وزیر دفاع ادامه داد: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ در ابتدا ۲۰۰ کیلومتر و با ارتقای این سامانه در آخرین آزمایش انجام شده با همت عزیزان نیروی پدافند هوایی ارتش این سامانه در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک‌های بالستیک و انواع هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن، موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به سایر قابلیت‌های سامانه باور ۳۷۳ تصریح کرد: سامانه مذکور این قابلیت را دارد تا با ۶ هدف درگیر شده و آن ها را منهدم کند. بسیاری از کشورهای صاحب فناوری در دنیا آرزوی داشتن چنین سامانه ای را دارند.

وی در پایان تاکید کرد: قطعا این در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح نقش آفرینی بسیاری خواهد داشت‌.

به گزارش ایرنا، سامانه باور ۳۷۳ برد بلند رونمایی و در حاشیه آن خط تولید موشک پدافندی صیاد ۴B صبح روز یکشنبه در مراسمی با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافندهوایی ارتش افتتاح شد.

وزیر دفاع: سامانه باور ۳۷۳ قابلیت مقابله با موشک‌های بالستیک را دارد

در آزمون تست سامانه باور ۳۷۳ برد بلند هدف دورایستا در برد بیش از ۴۵۰ کیلومتر توسط رادار بهینه شده سامانه باور ۳۷۳ کشف شد و در برد حدود ۴۰۵ کیلومتر ردگیری و در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر مورد اصابت و انهدام قرار گرفت.موشک برد بلند صیاد B۴ دارای سوخت جامد مرکب بوده و برای نخستین مرتبه مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.

برد رادار کشف سامانه باور ۳۷۳ از ۳۵۰ به ۴۵۰ کیلومتر و برد رادار درگیری این سامانه از ۲۶۰ به ۴۰۰ کیلومتر ارتقا پیدا کرده است.برد موشک سامانه از ۲۰۰ به ۳۰۰ کیلومتر و ارتفاع درگیری آن از ۲۷ به ۳۲ کیلومتر افزایش یافته است.