لزوم برخورد قاطع و جدی و پایان مماشات با اغتشاشگران

امین ثقفی کارشناس مسائل سیاسی درباره احتمال شکل‌گیری چرخه رادیکال خشونت در کشور، گفت: بنده بعید می‌دانم که چنین اتفاقی بیفتد، چرا که بزرگترین امتیاز برای دشمن این است که مخالفین جمهوری اسلامی و اغتشاش‌گران در کف خیابان با حامیان و مذهبی ها به مانند روزهای نخستین پس از انقلاب در دهه ۶۰ با یکدیگر به زد و خورد بپردازند. اما این اتفاق تا امروز نیفتاده و فقط نیروهای نظامی و امنیتی برای برخورد با اغتشاشگران به خیابان‌ها آمده‌اند.

وی با تاکید بر مظلوم واقع شدن مدافعان امنیت و حافظان نظم و آرامش در قائله‌های اخیر، افزود: علیرغم اینکه مماشات بسیار زیادی از طرف نیروهای حافظ امنیت و آرمش مردم انجام شد و بدون سلاح در مقابل تجمعات حضور یافتند، متأسفانه مورد ترور و شکنجه توسط آشوبگران قرار گرفتند و فکر می‌کنم تا به امروز دست‌کم ۵۰ نفر در این قضایا به شهادت رسیدند. اما اگر اشتباهات و حرکت‌هایی که در کشورهای انقلاب رنگی اتفاق افتاد در ایران هم انجام پذیرد، قطعا ما هم با چرخه خشونت روبرو خواهیم شد. یعنی زمانی که دو طرف به مقابله با یکدیگر بپردازند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مماشات تا این مرحله لازمه کار بود، بیان داشت: اما باید این را بدانیم که مماشات بیش از این ممکن است باعث شود که مردم خودشان وارد عمل بشوند و بخواهند از خودشان و امنیت‌شان در برابر آشوبگران و تروریست‌ها دفاع کنند. در این صورت و با توجه به تداوم مماشات بیش از حد با اغتشاشگران، چرخه رادیکال خشونت شکل می‌گیرد. زمانی که تجمعی اعتراضی شکل می‌گیرد در کنار آن اعتراض قطعا در خیابان عده ای فرصت طلب و سودجو به اغتشاش و درگیری با پلیس و ضرب و شتم می‌پردازند که این باعث می‌شود مردمی که حامی جمهوری اسلامی هستند و یا مذهبی‌هایی که چادر از سر کشیدن را دیده‌اند برای دفاع از خودشان مجبور به اقدام متقابل شوند.

امین ثقفی تصریح کرد: در خصوص پیدایش منشأ این اتفاقات باید تحقیقات جدی صورت بگیرد. شخصی که یکی از قومیت‌های ایران بوده در تهران این اتفاق برایش می‌افتد و بلافاصله در بیمارستان توسط دو خبرنگار با عکسبرداری این اتفاق پوشش گسترده داده می‌شود. دایی این فرد به عنوان یکی از اقوام نزدیک این فرد عضو گروهک تروریستی کومله بوده و بلافاصله موضع‌گیری‌ها انجام و فیلم‌هایی منتشر می‌شود. موضع‌گیری‌هایی که در رسانه‌های ضدانقلاب شکل می‌گیرد. این مسائل سبب ایجاد شک می‌کند، ضمن این که در زمانی این اتفاق می‌افتد که ما در آستانه جام‌جهانی هستیم ، یعنی ایران وارد یک عرصه بین‌المللی شده که خواه یا ناخواه در تیتر خبرهایی است که رسانه‌های مختلف در دنیا به آن می‌پردازند. یکی از حامیان اصلی اغتشاشات سلبریتی‌ها و برخی فوتبالیست‌های مطرح بودند. اگر با این افراد برخورد شود از طرف سایر فوتبالیست‌های حاضر در جام‌جهانی اتفاقاتی رقم می‌خورد و به عبارتی ایران در برخورد با سلبریتی‌های ورزشی محرک اتفاقات اخیر دچار چالش‌ می‌شود. این را باید بدانیم که احتمال اینکه این نقشه از قبل طراحی شده و در واقع قتلی برای آغاز یک آشوب و اغتشاش صورت گرفته، وجود دارد. همانطور که سرکرده گروهک موسوم به کومله نیز اعتراف کرد که ؛ این شورش‌ها، قدم به قدم از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

لزوم برخورد قاطع و جدی و پایان مماشات با اغتشاشگران

این فعال رسانه و فضای مجازی با اشاره به لزوم جداسازی صف معترضان از اغتشاشگران، اضافه کرد: حساب معترضانی که حق و باطل را شاید ندانند و فقط مطالبه‌گری دارند با آنهایی که بلوا کردند، سطل و بانک آتش زدند، شیشه شکستند، قرآن و پرچم آتش زدند، حمله به ماشین‌های عبوری مردم کردند و به ارگانهای نظامی و دولتی حمله کردند، اینها کاملا صفشان با معترضان جداست. اگر از روز اول با اینها برخورد می‌شد شاید کار به اینجا نمی‌کشید که چادر از سر زن‌های حتی مسن کشیده شود، بسیجی و نیروی انتظامی مراقب جلوگیری از نفوذ تروریست ها در تجمع را مورد ضرب و شتم قرار بدهند و اتفاقات واقعا داعش‌گونه در کشور را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت مطلق مردم خواستار برخورد با آشوب طلبان و اغتشاشگران هستند، گفت: کسانی که با قمه، اسلحه و شمشیر و تبر به خیابان می‌آیند را نمی‌شود معترض نامید، بلکه خواست غالب مردم در مورد این اراذل و اوباش اغتشاشگر برخورد قاطع و جدی و به دور از هرگونه مماشات است. ادامه مماشات با این افراد یعنی به خطر انداختن جان، مال و ناموس مردم. در حال حاضر هیچ تفاوتی میان داعش و این اراذل و اوباشی که توی خیابان با چاقو نیروهای انتظامی و امنیتی که صرفا به عنوان مراقب ایستاده‌اند، نمی‌بینید. اینها ماموران را تکه تکه می‌کنند، همانطور که قبلا در اعمال و رفتارهای داعش دیده می‌شد. بنابراین خواستار برخورد جدی بدون کوچکترین مماشات هستیم.

ثقفی با بیان اینکه دلیل اصلی طولانی‌شدن این اتفاقات در کشور را عدم برخورد جدی و حتی کوچک با دروغ‌پردازان و متخلفین فضای مجازی دانست و افزود: به عنوان مثال با پدر مرحومه مهسا امینی که باعث و بانی تمام این فتنه‌ها و کشته‌ها، دروغ‌های روزهای نخست ایشان و دمیدن در آتش فتنه و آشوب بود، هیچ‌گونه برخوردی حتی در حد احضار به دادگاه صورت نگرفت. اگر ایشان از روز اول خبر بیماری زمینه‌ای دختر خود را قبول می‌کرد و به دروغ نمی‌گفت فقط به خاطر سرماخوردگی به بیمارستان می‌رفت، شاید اکنون شاهد این تعداد کشته از مردم عادی، معترضین و نیروهای نظامی توسط اغتشاشگران و تروریست‌ها نبودیم. یا مادر فردی که نیروی نظامی کشور را زیر گرفته در حال جوسازی و دروغ‌پردازی علیه نظام است تا با بیگناه و مظلوم جلوه‌دادن پسر خود، جلوی اعدام او را بگیرد یا شاید با علم به حکم قطعی اعدام او را از قبل بر سر زبان‌ها برای حرکت‌های بعدی اغتشاشگران قرار بدهد که در اینجا لزوم برخورد جدی و قاطع قوه قضاییه را طلب می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی ضمن تاکید بر اینکه اکثر افراد شرکت کننده در تجمعات، مشکل اعتراض به حجاب را نداشتند، بلکه خواستار رفع تبعیض، فساد و رانت‌های آقازاده‌های خارج نشین بودند، افزود: پس از برخورد با عوامل تروریستی، نفوذی و جاسوسی، حتما باید با فرزاندان مسئولانی که در خارج از کشور با بودجه بیت‌المال به جایی رسیده و اکنون در تنور تنفر و انزجار مردم داخل می‌دمند برخورد صورت بگیرد. حتی باید با والدین در رأس کار اینها برخورد شود و از کار برکنارشان کرد چرا که واقعا مردم گله‌مند این تبعیض‌ها هستند و حق هم دارند. جریان حزب‌الله، جنبش دانشجویی مسلمان، بسیجیان و جریان‌های انقلابی که همیشه در مقابله با فسادهای آقازاده‌ها طلایه‌دار بودند از هر دو طرف چوب این مقابله و مطالبه‌گری را خورده اند. امیدواریم پس از برقراری کامل امنیت و آرامش در سطح کشور، حتما این مسئله مدنظر مجریان قانون قرار بگیرد و با برخورد قانونی با مسئولین و آقازاده‌ها دیگر مردم عادی جامعه خود را سنگ زیر آسیاب نبینند.