ایران و چین در مقابل سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا ایستاده‌اند

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور که برای شرکت در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان «اینتوسای» عازم برزیل شده است، با برخی رؤسای دیوان محاسبات کشورها دیدار و گفتگو کرد.

پس از دیدار با رؤسای هیأت‌ها و رؤسای کل دیوان محاسبات پرتغال، جامائیکا و مالزی، بذرپاش با رؤسای دیوان محاسبات چین، یونان، سنگال، گواتمالا، قرقیزستان و ارمنستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با رئیس هیأت دیوان محاسبات چین

در ادامه دیدارهای دوجانبه رئیس کل دیوان محاسبات کشورمان با همتایان خود در سایر دیوان محاسبات کشورهای جهان در حاشیه مجمع «اینتوسای»، مهرداد بذرپاش با «ژانگ کی»، رئیس هیأت دیوان محاسبات چین دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار ضمن اشاره به قدمت دیرینه دو کشور به روابط راهبردی و اشتراکات متعدد تاریخی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و چین شرکای استراتژیک یکدیگرند که در مقابل سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا ایستاده‌اند.

برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و امکان تبادل و انتقال دانش انباشته دیوان محاسبات کشورمان به دیوان محاسبات چین در حوزه‌های مختلف حسابرسی دولتی از دیگر پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود که با استقبال طرف چینی مواجه شد.

«ژانگ کی»، رئیس هیأت دیوان محاسبات چین نیز در این دیدار، با تبیین ساختار دیوان محاسبات چین و اشاره به روابط قدیمی دو کشور بر لزوم ارتقای سطح همکاری‌های حرفه‌ای میان دو دیوان تأکید کرد.

همچنین، وی با اشاره به عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای، این اتفاق را رویدادی مهم و تأثیرگذار بر روابط دو کشور دانست.

در پایان، «ژانگ کی» ابراز امیدواری کرد یادداشت تفاهم همکاری میان دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و چین در نزدیکترین زمان ممکن نهایی و امضا شود.

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات یونان

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور همچنین با «یوانیس سارماس»، رئیس کل دیوان محاسبات یونان دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار ضمن اشاره به قدمت دیرینه دو کشور و اشتراکات متعدد تاریخی میان ایران و یونان بر نزدیکی هر چه بیشتر دو کشور تأکید کرد.

بذرپاش در این دیدار تأکید کرد: ساخت درونی جمهوری اسلامی ایران، قدرتمندتر از آن است که دشمنان حتی حدسش را بزنند.

برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و امکان تبادل و انتقال دانش و تجربیات دیوان محاسبات کشورمان به دیوان محاسبات یونان در حوزه‌های مختلف حسابرسی دولتی از پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود.

«یوانیس سارماس»، رئیس کل دیوان محاسبات یونان نیز در این دیدار، با تبیین ساختار دیوان محاسبات یونان و اشاره به روابط قدیمی دو کشور بر لزوم ارتقای سطح همکاری‌های حرفه ای میان دو دیوان تأکید کرد.

«سارماس» ابراز امیدواری کرد حوزه‌های همکاری میان دو دیوان در همه زمینه‌ها هر چه بیشتر توسعه یابد و امضای یادداشت تفاهم همکاری می‌تواند سرآغاز همکاری مشترک دو دیوان تلقی شود.

دیدار با رئیس سازمان آفروسای

بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با «ممدو فایه»، رئیس کل دیوان محاسبات سنگال و رئیس سازمان آفروسای (سازمان دیوان محاسبات کشورهای آفریقایی) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان «اینتوسای» دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، بذرپاش با تأکید بر این نکته که کشورهای اسلامی باید قدرتمندترین اتحادها را تشکیل دهند، گفت: ارتقای وضعیت اقتصادی کشورهای اسلامی با همکاری و توسعه روابط تجاری و اقتصادی این کشورها در کنار تعمیق روابط فرهنگی کشورهای مسلمان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار گسترش روابط دوجانبه با دیوان محاسبات کشور دوست و مسلمان سنگال در حوزه حسابرسی شد و پیشنهاد داد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک نهایی و امضا شود.

دعوت از دیوان محاسبات سنگال مبنی بر حمایت و عضویت در سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی و تعریف دوره‌های آموزشی و پروژه‌های مشترک همکاری میان دو دیوان از دیگر پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود.

«ممدو فایه»، رئیس کل دیوان محاسبات سنگال نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از بذرپاش بابت برگزاری این دیدار و استقبال از پیشنهادهای ابتکاری دیوان محاسبات کشورمان، اعلام کرد: دیوان محاسبات سنگال آمادگی دارد، یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان را در آینده نزدیک در تهران امضا کند.

دیدار با رئیس هیأت دیوان محاسبات گواتمالا

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور با «خوزه رامیرز»، رئیس هیأت دیوان محاسبات گواتمالا نیز دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار با بیان اینکه ملت ما ملتی صلح‌طلب است تأکید کرد: ایران عزیز قرن‌هاست به هیچ کشوری حمله نکرده است و تنها در مقابل تهاجمات دشمنان از خود دفاع کرده است.

رئیس دیوان محاسبات ایران همچنین پیشنهاد کرد: یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک نهایی و امضا شود.

تعمیق روابط دوجانبه و اجرای طرح‌های مشترک همکاری علی‌الخصوص در حوزه حسابرسی زیست‌محیطی میان دو دیوان از دیگر پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود.

«خوزه رامیرز»، رئیس هیأت دیوان محاسبات گواتمالا نیز در این دیدار، آمادگی کامل خود را مبنی بر تعمیق و ارتقای سطح همکاری‌های همه ‌جانبه با دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و نهایی‌سازی یادداشت تفاهم همکاری در نزدیکترین زمان ممکن اعلام کرد.

ایران و چین در مقابل سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا ایستاده‌اند

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات قرقیزستان

در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان «اینتوسای» در ریودوژانیرو -برزیل، مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با «احمدف»، رئیس کل دیوان محاسبات قرقیزستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، بذرپاش با قدردانی از اعلام موضع رسمی دیوان محاسبات قرقیزستان در خصوص حمایت از تأسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی و با بیان اینکه توسعه روابط با کشورهای منطقه از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی کشور است، خواستار گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با دیوان محاسبات کشور دوست قرقیزستان شد.

همچنین، بذرپاش ضمن تأکید بر لزوم دستیابی به چهارچوبی معین برای تداوم و تعمیق همکاری‌های دوجانبه پیشنهاد کرد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک نهایی در تهران به امضای طرفین برسد.

«احمدف»، رئیس کل دیوان محاسبات قرقیزستان نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی و جغرافیایی میان دو ملت ایران و قرقیزستان و قدردانی از بذرپاش بابت برگزاری این دیدار و استقبال از پیشنهادهای ابتکاری دیوان محاسبات کشورمان، اعلام کرد دیوان محاسبات قرقیزستان آماده همکاری همه‌جانبه با دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران است و امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک به این روابط استحکام خواهد بخشید.

دیدار با رئیس هیأت دیوان محاسبات ارمنستان

همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان «اینتوسای» در ریودوژانیرو برزیل، مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با «کارن آرستمیان»، رئیس هیأت دیوان محاسبات ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، بذرپاش با بیان اهمیت تعمیق روابط با همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: ایران قرن‌هاست روابط بسیار خوبی با همسایگان خود دارد و تنها در مقابل تهاجم دشمنان از خود دفاع کرده است و دفاع از تمامیت ارضی و سرزمین، اصل خدشه‌ناپذیر ماست.

وی با تأکید بر لزوم گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با دیوان محاسبات کشور دوست و همسایه ارمنستان، پیشنهاد داد همکاری‌ها میان دو دیوان در آینده نزدیک افزایش یابد.

تعریف پروژه‌های مشترک همکاری میان دو دیوان و اعلام آمادگی ایران برای اشتراک دانش و تجربیات به دیوان محاسبات ارمنستان از دیگر پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود.

«کارن آرستمیان»، رئیس هیأت دیوان محاسبات ارمنستان نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی و جغرافیایی میان دو ملت ایران و ارمنستان و قدردانی از بذرپاش بابت برگزاری این دیدار و استقبال از پیشنهادهای ابتکاری دیوان محاسبات کشورمان، اعلام کرد دیوان محاسبات ارمنستان آماده همکاری همه‌جانبه با دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران است و امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک به این روابط استحکام خواهد بخشید.