همه جوانان بدون هیچ مانعی وام ازدواج و فرزندآوری دریافت می کنند/مشمولین غایب و بدهکاران بانکی در نوبت وام

حانیه سجودی - سید محسن دهنوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به مصوبه امروز مجلس در زمینه وام ازدواج جوانان گفت:در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تسهیلاتی برای فرزند آوری و کمک به ازدواج جوانان در نظر گرفته شده بود.

وی تاکید کرد: اما به دلیل یکسری خلا های قانونی یک جمع خیلی زیاد و شاید بالغ بر یک میلیون نفر از جوانان ما که باید این وام ها و تسهیلات را دریافت می کردند، امکان دریافت این تسهیلات را نداشتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای سلامی با اشاره به چرایی این مسئله بیان کرد: بخشی از این جوانان مشمولین غایب نظام وظیفه محسوب می شوند و بخشی از انها بدهی بانکی و مالیاتی داشتند و یا مسائل قانونی دیگر.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما امروز دوفوریت طرحی را در مجلس تصویب کردیم که اگر انشالله کلیات آن در هفته آینده در مجلس تصویب شود، ممنوعیت قانونی دیگری که باعث می شد جوانان از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری استفاده نکنند، حذف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: به عبارت ساده تر اینکه همه جوانان براساس این طرح می توانند از تسهیلات ازدواج و فرزنداوری استفاده کنند و اگر به موجب قانون دیگری برای این افراد ممنوعیت دیگری گذاشته شده بود،این ممنوعیت از بین برود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم انشالله با تصویب این قانون آن یک میلیون جمعیت جوان ما بتوانند از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بهره مند شوند و البته منابع آن هم در تبصره 16 قانون بودجه به درستی دیده شده است.

همه جوانان بدون هیچ مانعی وام ازدواج و فرزندآوری دریافت می کنند/مشمولین غایب و بدهکاران بانکی در نوبت وام

این نماینده مجلس بیان کرد: ما در این طرح گفتیم که کسانی که در قانون جوانی جمعیت و قانون عادی مشمول دریافت وام ازدواج بودند،بروند و تسهیلات خود را بگیرند و کاری که ما کردیم این بوده که اگر مانعی به واسطه قانون دیگر بوده، آن مانع برداشته شود.

وی تاکید کرد: ما در این طرح تاکید داریم وام ازدواج و فرزندآوری استثنا است و باید به همه جوانان بدون مانع پرداخت شود.

حانیه سجودی