عذرخواهی دولت بخاطر کمبود دارو

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در دیدار با دانشجویان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد گفت: باید به اراده خود و استعداد‌های کشور اتکا کنیم و کلید حل مشکلات را بیرون از کشور و در دست خارجی‌ها نبینیم. 

او افزود: در دولت‌های گذشته سفره مردم را به مذاکرات و کشور‌های بیگانه گره زده بودند و نتیجه اش شد اینکه مردم در فشار اقتصادی بسیار بدی قرار گرفتند، در ده سال گذشته تورمی بی سابقه بر کشور حاکم بود، تورمی که برای ۴ سال پیاپی به شدت بالا بود که تاثیر آن روی سفره مردم مشاهده می شد. 

بهادری ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تورم ۶۰ درصدی به تورم ۴۰ درصدی تبدیل شد، اما نشان از نشان در مسیر درمان قرار گرفتن بود. 

وی بیان کرد: وقتی این تورم کاهش یافته یعنی مسیر درمان در حال طی شدن است رشد اقتصادی در ده سال گذشته به طور میانگین به صفر رسیده بود به خاطر تحریم‌های فلج کننده و سوءمدیریت دولت که در یک سال گذشته میانگین رشد اقتصادی به ۵ و نیم درصد رسیده است. 

بهادری گفت: این رشد ۵ درصدی جبران رشد صفر درصدی ده ساله را نمی‌کند، اما باید تلاش کنیم و مسیری انقلابی را طی کنیم تا به رشد اقتصادی برسد. 

بهادری جهرمی بیان کرد: در طول یکسال روی کار آمدن دولت، رئیس جمهور ۳۱ سفر استانی به جای جای کشور انجام داد و حرف تمام مردم را شنید در این یکسال قطار اقتصادی کشور را به ریلش برگرداندیم و سعی کردیم اقتصاد را از درون درمان کنیم. 

او ادامه داد: دولت جدید در میان مردم و دانشگاه مستمر رفته و آمده، این دولت دیوار‌های بین دولت و مردم به خصوص دانشگاهیان را از بین برده است. 

وی افزود: شعار دادن تنها درد را درمان نمی‌کند و باید رویه را درست کنیم. 

سخنگوی دولت افزود: روز‌های متعددی میان معترضان بودم و حرف‌های آن‌ها را شنیدم و باز هم خواهم شرایط باید جوری فراهم شود که تمام مسئولین بیاییند و گفتگو کنند. 

بهادری گفت: این دولت وقتی فرهنگیان مطالبه اجرای قانون را داشتند، قانون رتبه بندی را اجرا کرد و مطالبه به حق فرهنگیان که یازده سال روی زمین مانده بود را پاسخ دادیم.

وی افزود: با هر کس که توهین می‌کند، هر کس جرم می‌کند همه ما با هم هم نظریم تا با آن‌ها برخورد شود، موارد تخلف را پیدا کنیم و با هر فردی فرقی نمی‌کند چه جایگاهی داشته باشد برخورد شود.

او گفت: در یک سال گذشته ده هزار تخت بیمارستانی معادل ۹ درصد کل تخت‌های بیمارستان کل کشور به بیمارستان‌ها اضافه شد. 

بهادری جهرمی تاکید کرد: تخت‌های پی‌ای سی یو تا سال گذشته حدود ۵۰۰ تخت پی‌ای سی یو کودکان در بیمارستان‌ها وجود داشت که با همت دولت امسال حدود هزار تخت پی‌ای سی یو به بیمارستان‌ها اضافه شد. 

وی افزود: سال گذشته بیش از ۵۰۰ محصول درمانی را به صورت خودکفا تولید کردیم که بی سابقه بود.

بهادری جهرمی گفت: من به عنوان سخنگوی دولت بخاطر کمبود دارو در این ایام اخیر در بیمارستانهای کشور عذر خواهی می کنم.

عذرخواهی دولت بخاطر کمبود دارو

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جلسه پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد درباره مشکل تامین دارو گفت: من به عنوان سخنگوی دولت بخاطر کمبود دارو در این ایام اخیر در بیمارستان های کشور عذر خواهی می‌کنم.

وی افزود: در حوزه تامین داروی آنتی بیوتیک کوتاهی صورت گرفته بود که از این بابت عذر خواهی می‌کنم و در این رابطه مسئول مربوطه برکنار شد.یعنی این مسئول در سطح معاون وزیر و مسئول مستقیم تامین داروی کشور بوده است که برکنار شد.

جهرمی سخنگوی دولت همچنین در واکنش نقض وعده انتخاباتی رئیسی برای عدم فیلتر اینستاگرام گفت: به وعده‌مان در ایام انتخابات در خصوص عدم فیلترینگ اینستاگرام عمل کردیم، نهادهای امنیتی اینستاگرام را برای اقدامات تروریستی بستند، این که خلاف وعده ما نیست.

وی در پاسخ به دانشجویی که در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و گاز جهت تامین بودجه ندارد.