وزیر امورخارجه سفیر فرانسه را احضار کند/ مداخلات فرانسه در امور ایران تنفرآمیز است

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به دخالت فرانسه در امور داخلی ایران بیان کرد در حال حاضر کشور فرانسه دچار بحران اقتصادی و تورم داخلی است.

وی تاکید کرد : سردمداران کشور فرانسه به دلیل اینکه افکار عمومی را به سمت و سوی دیگری هدایت کنند و از مشکلات داخلی خودشان گریزی داشته باشند،دست به اینگونه مباحث و دیدارها با اپوزوسیون ایران می زنند که راه به جایی نخواهند برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد:از این رو وزارت امور خارجه پیرامون دخالت فرانسه در امور ایران باید اقدامات لازم را مدنظر قرار دهد.

وی بیان کرد : وزیر امور خارجه باید با احضار سفیر فرانسه در ایران و با استفاده از تریبون های بین المللی سعی کند تا پاسخی به رفتارهای مداخله جویانه فرانسوی ها بدهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مداخلات فرانسه در امور ایران یک الی دو بار نبوده و فرانسوی ها تاکنون چندین بار در امور داخلی ایران مداخله داشته اند.

وزیر امورخارجه سفیر فرانسه را احضار کند/ مداخلات فرانسه در امور ایران تنفرآمیز است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: هر گاه فرانسوی ها اوضاع داخلی شأن مقداری به هم می ریزد، از این قبیل اقدامات انجام می دهند.

وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید به صورت قوی پاسخی به اقدامات فرانسوی ها بدهد البته اینگونه مسائل برای ما تکراری بوده و اثری در امور ایران ندارد.

حیدری تاکید کرد:نفس کار فرانسوی ها مبنی بر دخالت در امور ایران غیر متعارف بوده لذا تلاش این کشور درباره حمایت از جریان مخالف ایران پذیرفتنی نیست آنهم جریانی که ملت ایران از آنها متنفر هستند.