آمریکا می‌خواهد ما از خطوط قرمزمان در مذاکرات عبور کنیم

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه (25 آبان)  گفت: آمریکا ریاکارانه عمل می‌کنند. به طور مستمر با طرف آمریکایی به تبادل پیام می‌پردازیم که آخرینِ آن در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است‌.

وی افزود: آمریکا به واسطه برخی وزرای خارجه به ما پیام‌هایی داده اند که برای برجام شتاب و عجله دارند، اما  راب مالی ریاکارانه در مصاحبه با رسانه ها می‌گوید برجام در اولویت ما نیست و اشاره می‌کند به تحریکاتی که می‌خواهند نسبت به کف خیابان و اغتشاش در ایران داشته باشند. هدف آمریکایی ها هم کاملا روشن است می خواهند از این طریق اعمال فشار کنند تا ما از خطوط قرمزمان در مذاکرات عبور کنیم. آنچه که برای ما در مذاکره و تبادل پیام ها مهم است منافع ملیِ مردم عزیزمان است و از این مساله تخطی نخواهیم کرد. 

امیر عبداللهیان تصریح کرد: برای عبور از تحریم‌ها در مسیر مذاکرات قویا به کارمان ادامه خواهیم داد؛ وظیفه دستگاه دیپلماسی است، برجام با همه ضعف و قوتی که دارد در مذاکراتی که در ماه‌های گذشته داشتیم توافق با همه طرف‌ها وجود دارد در صورتی که طرف‌های دیگر به تعهداتشان برگردند و برجام برای ما خوب کار کند از این فرصت و ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

آمریکا می‌خواهد ما از خطوط قرمزمان در مذاکرات عبور کنیم

وی گفت: ما برای مذاکره مذاکره نکردیم برای نتیجه مذاکره کردیم؛ به آقای راب مالی و مقامات آمریکا توصیه می‌کنم دست از ریاکاری بردارند.  

وزیر امور خارجه در مورد پاسخ ایران به قطعنامه احتمالی شورای حکام علیه ایران،گفت: پیام‌های لازم را به طرف‌های اروپایی داده‌ایم با برخی از وزرای خارجی اروپا از جمله آقای  بورل مسئول عالی سیاست خارجی اروپا صحبت کرده‌ایم اگر اروپایی‌ها این مسیر غیرسازنده را متوقف نکنند با پاسخ متقابل اما مؤثر ما مواجه خواهند شد.