۳ اغتشاشگر دیگر در ایذه بازداشت شدند؛ افزایش شمار بازداشتی‌ها به ۶ نفر

مرکز رسانه قوه قضائیه - علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در رابطه با حوادث شب گذشته شهرستان ایذه بیان کرد: حدود ساعت ۱۸ روز ۲۵ ابان ماه عده‌ای اقدام به ایجاد ناآرامی در چهارراه هلال احمر شهرستان ایذه کردند که در ادامه با حضور افرادی مسلح در محل اغتشاش و تیراندازی شرایط حالت اقدامات تروریستی مسلحانه و البته کور را به خود گرفت.

وی افزود: در پی این حوادث، تعدادی از افراد حاضر در محل و رهگذاران و حافظان امنیت مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که منجر به شهادت ۷ نفر و مجروحیت ۱۰ نفر شد.

دهقانی بیان کرد: اغتشاشگران در ادامه به اخلال در نظم، آتش زدن و تخریب وسائل عمومی اقدام کردند و عده‌ای نیز اقدام به آتش زدن حوزه علمیه خواهران، اداره تعزیرات حکومتی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ایذه کردند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: مجروحین این حادثه با آمبولانس به بیمارستان‌های اهواز منتقل شدند و پیکر شهدا برای معاینه، کالبدشکافی و تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی مرکز استان منتقل گردید.

دهقانی افزود: تاکنون ۶ نفر از اغتشاشگران دستگیر شده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به عمق این حادثه، تحقیقات و پیگیری‌های مدون قضایی با استفاده از ظرفیت‌های شورای تامین و ضابطین در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: شب گذشته دادستان مرکز استان به شهرستان ایذه اعزام شد و اقدامات لازم در جهت دقت و سرعت در رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی و شناسایی و دستگیری کلیه عوامل عملیاتی، پشتیبانی، مسببین و مرتکبان با حادثه و همچنین برآورد میزان خسارت وارده با اماکن عمومی و دولتی، رسیدگی به وضعیت مجروحان حادثه، تعیین تکلیف پیکر شهدا و انجام اقدامات مقتضی در جهت آرامش عمومی در سطح شهرستان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: در رابطه با این حادثه پرونده قضایی تشکیل و به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایذه ارجاع شده است.

دهقانی بیان کرد: دستورات اکید به دادستان مرکز استان خوزستان، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ایذه برای رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان، تعیین تکلیف پیکر شهدا و تسریع در شناسایی عاملان اصلی حادثه در ساعات اولیه حادثه داده شده است.