«مکرون» به اعتراضات داخلی به دولتش بپردازد/ نقش فرانسه در اعمال تحریم های دارویی و غذایی علیه ایران

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به دخالت فرانسه در امورداخلی ایران بیان داشت:کشور فرانسه بیش از یک سال است که در روزهای یکشنبه شاهد اعتراضات داخلی است و مردم این کشور نسبت به رفتارهای مکرون و دولتش انتقاد دارند.

وی تاکید کرد: کشورهایی همچون فرانسه اگر قصد دارند مشکلی را حل کنند بهتر است ابتدا مشکلات داخلی خودشان را برطرف کنند تا اینکه بخواهند در امور داخلی ایران دخالتی داشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: امروز سابقه حمایت کشور فرانسه از رژیم بعثی عراق در جریان جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران بر همه مشهود است.

وی تاکید کرد: این کشور در زمان جنگ تحمیلی جنگنده های زیادی اعم از توپ های 57 میلی میتری را در اختیار عراق گذاشت و رزمندگان ما را مورد هدف قرار داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:سکوت مجامع بین المللی پیرو بمب باران شهرهای ما توسط رژیم بعثی عراق با حمایت فرانسه را مردم ما فراموش نکرده اند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: همچنین گروهک تروریستی منافقین17 هزار نفر از مردم ما را به خاک و خون کشیدند اما همین گروه از منظر فرانسوی ها تروریست شناخته نشد بنابراین مردم این رویکردها را به هیچ وجه فراموش نکردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرانسوی ها جای دخالت در امور ایران و ادعای ایجاد دموکراسی برای ملت ایران، باید پاسخگوی رفتارهای زشت گذشته خود باشند.

«مکرون» به اعتراضات داخلی به دولتش بپردازد/ نقش فرانسه در اعمال تحریم های دارویی و غذایی علیه ایران

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران بیان کرد: این تحریم ها با حمایت فرانسوی ها امروز بر علیه ملت ایران اعمال می شود و حتی این کشور تحریم دارو و مواد غذایی را هم مدنظر داشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این رو نمی شود این کشور را دوستدار ملت ایران دانست.