منوچهر متکی: برخی سلبریتی‌ها سرمایه اجتماعی خود را از دست دادند

منوچهر متکی وزیر اسبق امورخارجه و رئیس خانه احزاب ایران در مورد دروغ‌پراکنی برخی سلبریتی‌ها در حوادث اخیر گفت: افراد مشهور یا سلبریتی‌ها کسانی هستند که به دلیل کار شاخصی که انجام می‌دهند، در جامعه شناسایی و مورد توجه قرار می‌گیرند، ظرفیت و مدل الگوشدن پیدا می‌کنند و گاهی تا مرز گروه‌های مرجع پیش می‌روند.

 

وی افزود: در حوزه‌های هنری، ورزشی، مددکاری اجتماعی، کمک‌های بشردوستانه در بروز بلایای طبیعی و یا رسیدگی به اقشار ناتوان اجتماعی، این چهره‌های شاخص نقش پیشران مشارکت آحاد جامعه را پیدا کرده و هم زمان بر محبوبیت خود می‌افزایند. 

رئیس خانه احزاب ایران بیان کرد: با این وجود اما برخی از این افراد مشهور در فضاهای هیجانی از مسیر خود منحرف و 2 هدف عمدتا سیاسی را دنبال می‌کنند، یکی از این اهداف استفاده از عنصر اشتهار برای کسب کرسی سیاسی در شورای شهر، نمایندگی مجلس یا مسؤلیت‌های اجرایی است و دیگری ورود به بلواهای سیاسی و اجتماعی در سایه تشویق و تحریک‌ها و قرارگرفتن در صف مخالفین مردم و نظام است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در مبارزه‌ای نزدیک به 2 دهه و در سایه حضور و حمایت یکپارچه مردم در جایگاه رهبری یک انقلاب علیه رژیم آمریکایی شاه قرار گرفتند، اظهار کرد: حالا معدودی از خانم‌ها و آقایان که در زمین‌های ورزشی یا پرده تلویزیونی به شهرت رسیده‌اند، فکر می‌کنند با تبلیغ شعارهای دشمن و در سایه ترورهای عوامل منافقین و داعشی می‌توانند در دل مردمِ شهیدداده، جایی باز کنند.

منوچهر متکی: برخی سلبریتی‌ها سرمایه اجتماعی خود را از دست دادند

متکی تصریح کرد: اوج خیانت برخی از سلبریتی‌ها در اغتشاشات اخیر، اتصال و ارتباط آن‌ها با شبکه سرویس‌های خارجی دشمن بود که پرونده‌های‌شان در دست بررسی است. آنان سرمایه اجتماعی خود را بر پایه اطلاعات غلط و اشتباه محاسباتی، یکجا از دست دادند و مردم از این بابت متأسف هستند.

رئیس خانه احزاب ایران در پایان تأکید کرد: قطعا بالاترین خدمت، نوکری برای مردم خود، سرزمین خود و نمادهای دینی و ملی ایران چون سرود ملی شهیدان و پرچم سه رنگ مزین به نام الله است.