جوانی جمعیت باعث رشد و بالندگی اجتماعی می‌شود

احمد وحیدی در نشست کارگروه جوانی جمعیت که با رونمایی از بن‌سازه آموزشی مسیر نجات همراه بود، افزود: باید به تقویت بنیان نظام خانواده در کشور توجه اساسی داشته باشیم.

 

وزیر کشور با بیان اینکه تحکیم خانواده پیامد‌های مهمی در حوزه همبستگی، هویت جمعی و ملی دارد؛ اظهار کرد: نظام خانواده همواره چتر حمایتی مناسبی برای افراد بوده و از این جهت تضعیف خانواده و پایه‌های ارزشی نهفته در آن باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور می‌شود.

وزیر کشور جوانی جمعیت را مساله مهمی برای آینده کشور برشمرد و گفت: لازمه پیشرفت کشور در گرو داشتن جمعیت جوان و پویا است.

دکتر وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده را یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم اعلام کردند و آن را یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما دانسته‌اند.

وزیر کشور، ترکیب جمعیت جوان را یکی از مولفه‌های مهم قدرت ملی و نشانه بالندگی و پویایی جامعه دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جوانی جمعیت گام بزرگی در این حوزه برداشت و باید دستگاه‌ها و نهاد‌ها با دغدغه مندی و حساسیت، برای اجرای این قانون تلاش کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: مسائل اجتماعی نیازمند توجه همه جانبه و فوری است و اگر امور اجتماعی همچون موضوع جوانی جمعیت به موقع دنبال نشود، در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی با محوریت استانداری‌های سراسر کشور به صورت جدی قانون جوانی جمعیت را در کشور دنبال می‌کند.

جوانی جمعیت باعث رشد و بالندگی اجتماعی می‌شود

بررسی تدوین برنامه هفتم توسعه کشور دیگر دستور کار نشست امروز بود که وحیدی گفت: سیاست‌های کلی برنامه هفتم با اولویت پیشرفت اقتصادی توام با عدالت از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی به دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی ربط ابلاغ شده است و موظف هستیم متناسب با سیاست‌های ابلاغی معظم له، به تدوین هر چه قوی‌تر برنامه توسعه هفتم کشور همت گماریم.

وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور به عنوان دستگاه ناظر و هدایت گر نقش موثری در تدوین و اجرایی شدن برنامه‌های کلان توسعه‌ای دارد و برای همین، لازم است متناسب با اصل آمایش سرزمینی، برنامه توسعه تدوین و عملیاتی شود.

وحیدی همچنین بر تشکیل کارگروه تدوین برنامه هفتم توسعه وزارت کشور با محوریت معاون هماهنگی این وزارتخانه تاکید کرد و افزود: لازم است همه معاونت‌ها و مراکز در ارتباط و تعامل نزدیک به تنظیم کامل برنامه هفتم توسعه کشور کمک کنند.

وی در پایان به موضوع توجه به تقویت تعاملات با کشور‌های همسایه هم اشاره کرد و گفت: استانداران مرزی متولی اصلی این کار هستند و باید نقش مهمی در این حوزه داشته باشند.