ایران پیشرفت چشم‌گیری به سمت غنی‌سازی ۹۰ درصدی داشته است

روزنامه اورشلیم پست نوشت، آهارون هالیوا، رییس اطلاعات ارتش اسراییل مدعی شد که ایران احتمالا به زودی، حداقل به شکل نمادین غنی‌سازی ۹۰ درصد سطح تسلیحاتی را آغاز خواهد کرد.

هالیوا بر اساس این ادعا، در ادامه گفت که جهان در این صورت به طور بی‌سابقه‌ای محک زده خواهد شد.

اورشلیم پست هفته پیش به نقل از مقامات ارشد اسراییلی گزارش داده بود که حتی اگر ایران از این آستانه نیز عبور کند، دو سال دیگر برای تهران زمان خواهد برد تا مسائل مربوط به تولید یک سلاح اتمی را حل کند.

طبق گزارش اورشلیم پست، هالیوا در ادامه گفت که فکر نمی‌کند ایران بتواند به دلیل نگرانی‌هایش درباره واکنش رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی، تماما به سمت تولید یک سلاح اتمی برود.

علاوه بر این، روزنامه تایمز آو اسراییل گزارش داد، این مقام ارتش اسراییل می‌گوید، ایران «پیشرفت چشم‌گیری» به سمت تولید اورانیوم با خلوص ۹۰ درصد داشته است.

طبق گزارش این روزنامه، هالیوا گفته است سفر پنج روزه آویو کوخاوی، رییس ستاد ارتش اسراییل به واشنگتن، بر آن‌چه «تهدید ایران» خوانده شده است، متمرکز خواهد بود که در برهه حساسی انجام می‌شود.

ایران پیشرفت چشم‌گیری به سمت غنی‌سازی ۹۰ درصدی داشته است

علاوه بر این، رییس اطلاعات ارتش اسراییل گفت که اگر لازم باشد رژیم صهیونیستی به تاسیسات اتمی ایران حمله کند، «خوشحال می‌شوم که آمریکا کنار ما باشد.»

 تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران از سوی این مقام رژیم اسراییل در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها با تاکید بر توانمندی‌های هسته‌ای ایران، گفته‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز است.