اجاره نمی دهیم ضربه ای به امنیت کشور وارد شود

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز گفت: براساس اشراف اطلاعاتی و امنیتی نیروهایمان، شاهد تقویت فعالیت گروه های تجزیه طلب و معاند در اقلیم شمال عراق بودیم.
وی تاکید کرد: لذا ما این موضوع را بارها در مجامع رسمی و سیاسی چه در تعاملاتی که در سطوح عالی بین وزرای خارجه دو کشور انجام شد و چه تعاملاتی که با مقامات اقلیم داشتیم، به اطلاع طرف عراقی رسانده بودیم بنابراین درباره فعالیت این جریان ها هشدارهای لازم را داده بودیم.
این نماینده مردم تهران تاکید کرد: از این رو ما از مقامات اقلیم خواسته بودیم مانع فعالیت این جریان های معاند و معارض شوند و امنیت کشور ما را از خاک خودشان مورد تهدید و تعرض قرار ندهند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این موضوع را با هشدارهایی که داده شده بودیم مورد توجه قرار دادیم و پیگیری کردیم که نهایتا منجر به اقدام قرارگاه حمزه در منطقه شمال غرب کشور شد.وی ادامه داد: بنابراین اشاره شد که ما بیش از 70 مرکز تروریستی را شناسایی کرده بودیم و مورد ضربه قرار دادیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با هشدار صورت گرفته زمان لازم را به طرف عراقی دادیم که برای جمع آوری این مراکز اقدام و افراد تجزیه طلب را خلع سلاح کنند لذا با تاخیری که صورت گرفت واکنش مجددی را در عراق صورت دادیم.
وی گفت: تمامیت ارضی عراق مورد تاکید کشور ماست با این حال نباید خاک عراق به مقری برای تعرض به کشور ما قرار گیرد. در همین راستا ما در جلسات قبلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فرمانده قرارگاه حمزه دعوت کردیم و گزارش های لازم را در این راستا دریافت کردیم و همچنین اشراف آنها را مورد توجه قرار دادیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فکر می کنیم با اقدامات صورت گرفته بخشی از امنیت کشورمان ارتقا پیدا کرد.

اجاره نمی دهیم ضربه ای به امنیت کشور وارد شود


عمویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه براساس این حملات چند مرکز تروریستی مورد حمله قرار گرفته است، گفت:در این راستا مراکز گروه های کوموله،دموکرات و حزب پاک مورد حمله قرار گرفته و اسیب اساسی دیده اند.
وی تاکید کرد: تاکید می کنیم خدشه به امنیت ایران به هیچ وجه مورد پذیرش نیست و با قاطعیت با واکنش مواجه می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطالبه ما بیشتر از طرف عراقی است تا امنیت مرزهای دو کشور را تامین کرده و تعهدات لازم را پیرو ان صورت دهند. البته شاهد گفت و گو بین مقامات عراقی هم هستیم که نیروهای عراقی در تامین امنیت مرزها نقش موثری را برعهده بگیرند.
وی تاکید کرد: اجاره نمی دهیم چه از منطقه اقلیم عراق و چه از سایر مناطق ضربه ای به امنیت کشور وارد شود.