نشست عجیب وزیرخارجه با آمنه ذبیح پور و علی رضوانی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست صمیمی، از اقدامات آمنه سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی به سبب تلاش صادقانه در مسیر اطلاع رسانی تقدیر و تشکر کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار، موثر بودن عملکرد این دو خبرنگار در حوزه اطلاع رسانی حرفه ای از تحولات کشور را دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه آنها دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد، سیاستمداران غربی علی رغم آنکه ادعا می‌کنند از رسانه آزاد حمایت می‌کنند، در عمل نشان داده‌اند که مواضع و اظهاراتشان منافقانه و دوگانه است.

رییس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان ساخت، وظیفه ما در دستگاه سیاست خارجی، حمایت قوی، از تحریم شدگان و دفاع از اندیشه‌های انسانی و حق است و در این مسیر وزارت امور خارجه از در این مسیر از حقوق افرادی که مورد تحریم های ظالمانه، غیر انسانی و مخالف با حقوق بشر و آزادی بیان قرار گرفته اند با تمام توان حمایت خواهد کرد.

در این نشست صمیمی آمنه سادات ذبیح‌پور نیز با بیان اینکه صرفا به دلیل نشر اخبار تحریم شده است اظهار داشت: جامعه خبری نیازمند پشتوانه‌هایی همچون وزارت امور خارجه است تا صدای خبرنگاران تحریم شده را به عرصه‌های بین‌المللی برساند.

نشست عجیب وزیرخارجه با آمنه ذبیح پور و علی رضوانی

رضوانی نیز در این دیدارخاطرنشان کرد: تحریم اعمال شده را افتخار و مدالی بر گردن خود دانسته که هیچگونه خللی در کار حرفه ای خبرنگاری وی ایجاد نخواهد کرد.