هشدار فعالان مدنی و دانشگاهیان درباره پیامد‌های ادامه محاصره نوار غزه
در غزه ، شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی بار دیگر خواستار پایان رنج‌های انسانی ناشی از محاصره رژیم صهیونیستی شدند و سازمان‌های اسیران هم خواستار پایان اقدامات این رژیم علیه بازداشت شدگان شدند.
 
براساس گزارش المیادین، هشدار‌های جدید فلسطینی درباره خطرات پیامد‌های محاصره رژیم صهیونیستی بر جنبه‌های مختلف زندگی انسانی، اجتماعی و اقتصادی، مطرح شد. این هشدار‌ها را سیاستمداران، دانشگاهیان و نهاد‌های دولتی در کنفرانسی که در غزه برگزار شد، مطرح کردند. این کنفرانس بار دیگر به این نتیجه رسید که محاصره، جنایت در حق بشریت و نقض آشکار قوانین بین المللی و مجازات دسته جمعی است که مستلزم بازخواست و محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی است.
 
«امجد الشوا» یکی از فعالان مدنی در غزه در این خصوص گفت: بیش از نیمی از ساکنان غزه زیر خط فقر زندگی می‌کنند. بیکاری به ویژه در بین جوانان به بیش از ۷۵ درصد می‌رسد. نبود امنیت غذایی ۶۵ درصد است و ۸۰ درصد از ساکنان نوار غزه به دریافت کمک نیاز دارند. این هشدار‌های خطرناکی به جامعه جهانی است که برای پایان کامل این محاصره، دخالت کند.
 
«تیسیر محیسن» عضو شورای روابط بین الملل در غزه هم در همین راستا اعلام کرد آنچه اشغالگران رژیم صهیونیستیی انجام می‌دهند و تدابیر، محدودیت ها، محاصره، مانع تراشی و جنگ افروزیها، مجازات دسته جمعی بیش از دو میلیون نفر از ساکنان نوار غزه است.
 
شرکت کنندگان در این کنفرانس خواستار فعال شدن پویش بین المللی همبستگی علیه محاصره نوار غزه و اعمال فشار بر اشغالگران برای پایان دادن به رنج‌های بیش از دو میلیون فلسطینی شدند.

هشدار فعالان مدنی و دانشگاهیان درباره پیامد‌های ادامه محاصره نوار غزه

 
دعوت‌هایی که در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی صد‌ها نفر از اسیران را از ملاقات خانواده هایشان محروم کرده است و اجازه فرستادن وسایل لازم برای این اسیران در فصل زمستان را نمی‌دهد تا آن‌ها را وادار کند با قیمت بالا، آن‌ها را از داخل زندان‌ها خریداری کنند. هدف از این اقدامات، وخیم‌تر کردن اوضاع انسانی اسیران در داخل زندان هاست.
 
فقدان لباس و مواد غذایی برای زمستان، رنج‌های اسیران فلسطینی به ویژه اسیران بیمار و سالمند را تشدید می‌کند و باعث بدتر شدن وضع سلامت اسیران می‌شود. موسساتی که امور اسیران را پیگیری می‌کنند، درخواست ایتمار بن غفیر برای اجرای حکم اعدام در حق اسیران فلسطینی را محکوم کردند و این سخنان را خطرناک دانستند که زمینه ارتکاب جنایت‌های جدید در حق اسیران را ایجاد می‌کند.