بسیاری از مشاغل مردم در فضای مجازی از دست رفته است/ عقب ماندگی در اقتصاد دیجیتال!

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به توجه به اقتصاد دیجیتال و تقویت کسب وکارها در فضای مجازی بیان کرد: اقتصاد دیجیتال و توجه به کسب و کارها در این فضا مقداری در کشور ما مشکلاتی دارد این در حالی است که این قبیل مشکلات در بسیاری از کشورها برطرف شده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از کشورها وقتی در این فضا مورد تهاجم قرار گرفتند به سرعت سیستم های داخلی و بسترهای داخلی خود را برای کسب و کارها فراهم کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دلیل اینکه در فراهم سازی بسترهای داخلی در بخش فضای مجازی درست عمل نکردیم، مجبور به مسدود کردن برخی اپلیکیشن های کاربردی شدیم که این موضوع عملا ما را دچار بحران کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی عملا برعهده شورای عالی فضای مجازی گذاشته شده است، بیان کرد:شورای عالی فضای مجازی وظیفه داشته بسترهای لازم را فراهم و منابع لازم را به سمت شرکتهای دانش بنیان سوق دهد تا این شرکت ها دست به کار شده و تحول ساز باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال شورای عالی فضای مجازی در انجام ماموریت های خود نتوانسته خوب عمل کند و مردم نیز در این شرایط سرگردان مانده اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شغل های مردم در فضای مجازی از دست رفته است، بیان کرد: بخش وسیعی از اقتصاد پیرو حوادث اخیر دچار مشکل شده است.همچنین بخش تولید ،خدمات و سایر بخش ها دچار مشکل شده اند و ما هم بسته حمایتی در این بخش نداشته ایم.

بسیاری از مشاغل مردم در فضای مجازی از دست رفته است/ عقب ماندگی در اقتصاد دیجیتال!

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی مقصر اصلی این قبیل قضایا است و باید ضعف های خود را جبران کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع ما نتوانستیم به خوبی به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کرده و این رویکرد و مسیر مهم را تقویت کنیم، مسیری که بسیاری از کشورها آن را پیموده و ما هنوز خیلی عقب هستیم.