آمادگی بازاریان برای همکاری همه جانبه با دولت سیزدهم

نشست مشترک مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با همکاری سازمان بسیج اصناف کشور و با حضور رئیس و اعضای اتاق اصناف ایران و برخی روسای اصناف استانها عصر یکشنبه - ۱۳ آذر - در ریاست جمهوری برگزار و در این نشست صمیمی بر رفع مشکل بازاریان تاکید شد.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران به همراه جمعی از معتمدین بازار، فعالان اقتصادی و روسای اتاق اصناف کشور از جمله حاضران در این نشست بودند. در این جلسه که در راستای شنیدن مشکلات بازاریان در صنوف مختلف در استان‌ها و رسیدگی و رفع آنها توسط رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تشکیل شد، غلامرضا حسن‌پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور و روسای اتاق بازرگانی تهران، بوشهر، یزد و فارس به نمایندگی از اصناف ایران و معتمدین بازار سراسر کشور برخی نقطه نظرات را بیان و مشکلاتی را مطرح کردند.

همچنین جمع حاضر آمادگی بازار را برای همکاری همه جانبه با دولت اعلام و از حضور میدانی وبازدید رییس جمهور در برخی بازارها و دیدار با کسبه همچون سنندج در راستای اطلاع از مشکلات و در نهایت پیگیری درسطح بالاترین مقام اجرایی کشور تشکر کردند.

آمادگی بازاریان برای همکاری همه جانبه با دولت سیزدهم

شاهد آرامش و فراوانی در بازار هستیم

در ادامه حجت الاسلام صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی که میزبان این نشست بود، ضمن قدردانی از روسای اتاق‌ها، اتحادیه‌ها و آحاد اصناف و بازاریان به خاطر هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمن، گفت: اصناف و بازاریان از ابتدای انقلاب در همه مقاطع حساس با فرهنگ و روحیه جهادی، و نیز حمایت مادی و معنوی در دفاع مقدس و فراخان رهبری در طرح کمک های مومنانه و به ویژه حوادث اخیر، پشتیبان نظام اسلامی بوده و در خدمتگزاری به مردم در عرصه توزیع و خدمات با تلاش و دلسوزی خود خوش درخشیدند تا جایی که ما شاهد آرامش و فراوانی در بازار هستیم و هیچ کمبودی در کشور نداریم. دولت مردمی سیزدهم مصمم به حمایت از اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی است و خود را مکلف به رفع موانع اقتصادی می‌داند.

حجت الاسلام صالحی افزود: در شرایط سخت تحریم، اصناف و بازاریان و فعالان این حوزه در قامت افسران عرصه اقتصادی توانستند تحریم‌ها را کم اثر و یا بی اثر نمایند که این موضوع الگویی برای دیگر کشورها شده است. لذا از متولیان اصناف میخواهم مشکلات و موانع را در میان بگذارند تا با پیگیری ادارات کل رسیدگی به شکایات و بازرسی این مرکز از مسئولان مطالبه شود، و همانگونه که رییس‌جمهور بارها تاکید داشتند، باید دردولت مردمی ارتباط بخش خصوصی و دولت به بالاترین سطح خود برسد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در همان جلسه و در حضور روسای اصناف و بازاریان، ضمن تماس با وزرا و مسئولان سازمان‌های مربوطه، با تاکید بر ارتقای ارتباط دوسویه این مجموعه‌ها با ارکان دولت، پیگیر رفع برخی مشکلات فوریت دار شد.

در پایان مقرر شد نشست هایی باهدف حل مسله و پیگیری موارد مطروحه و برقراری ارتباط مستقیم بازاریان با دستگاهای اجرایی بصورت منظم برقرار شود.