رویکرد مثبت مجلس به مدیریت بذرپاش بر وزارت راه و شهرسازی

بهروز محبی نجم‌آبادی با اشاره به معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس گفت: رویکرد مجلس به وزارت مهرداد بذرپاش بر وزارت راه و شهرسازی مثبت است،بذرپاش می‌تواند رای اعتماد مجلس را جلب کند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بذرپاش فردی علم‌محور، پژوهش محور و فردی مسئولیت‌پذیر است. سابقه کاری آقای بذرپاش نشان داده که او زمانی که مسئولیتی را که قبول می‌کند به خوبی پیگیر اجرای آن است، بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی عملکرد موفقی داشت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی حوزه بسیار گسترده‌ای است و ما دارای مشکلات زیادی در این حوزه هستیم که ترک فعل‌های مسئولانه سال‌های قبل مشکلات این حوزه را افزایش داده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به احساس مسئولیتی که در بذرپاش می‌بینیم امیدواریم که بسیاری از مشکلات حوزه راه و شهرسازی در دوره وزارت وی مرتفع شود.

نامه رسمی معرفی بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یکشنبه 13 آذر در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، وزیر پیشنهادی به مدت یک هفته فرصت حضور در کمیسیون‌های تخصصی برای ارایه برنامه‌ها و پاسخ به سوالات را دارد؛ بر این اساس جلسه بررسی صلاحیت بذرپاش یکشنبه هفته آینده (۲۰ آذر) برگزار می‌شود.

رویکرد مثبت مجلس به مدیریت بذرپاش بر وزارت راه و شهرسازی

مهرداد بذرپاش متولد ۱۳۵۹ در تهران است که در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی صنایع، گرایش تولید صنعتی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در سال ۱۳۸۲ فارغ‌التحصیل شد و دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند. وی دکتری تخصصی (PhD) خود را در رشته مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبایی گذراند.

بذرپاش اکنون ریاست دیوان محاسبات کشور ایران را بر عهده دارد. همچنین صاحب امتیاز و مدیرمسوولی روزنامه وطن امروز، نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی، قائم‌مقام بنیاد تعاون سپاه، معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام، رییس هیات مدیره بنیاد اجتماعی احسان، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو، مشاور اجتماعی رییس‌جمهور از دیگر مسوولیت‌هایی است که پیش از این بذرپاش به عهده داشته است.

پیش از این در دولت سیزدهم، رستم قاسمی تصدی وزارت راه و شهرسازی را بر عهده داشت که به دلیل بیماری در روزهای اخیر از سمت خود استعفا داد.