به گزارش افکار نیوز،حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت عباس(ع) پرچمدار نهضت کربلا و روز جانباز اظهار داشت: از ويژگي ها و امتيازات حضرت ابوالفض (ع)، صبر در برابر ناملايمات روزگار و مصائب زمان بود.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: حضرت عباس(ع) در روز عاشورا از انبوه مصائب و حوادثحتی برای یک لحظه هم ابراز نگرانی نکرد و با اقتدا به ولی امر و برادرش حضرت سیدالشهدا(ع) حماسه ای از صبر و شکیبایی افرید.

وی با بیان جانبازی های حضرت عباس(ع) در مقابل ولی و حجت خدا تصریح کرد: حضرت ابوالفضل(ع) جان خود را سپر بلای ولی خدا کرد تا سید الشهدا(ع) لطمه ای نبیند.

حجت السلام موسوی لارگانی افزود: همه رزمندگان اسلام از پیر و جوان در جبهه های نبر حق علیه باطل طی ۸سال دفاع مقدس جان خود را سپر بلای امام و مقتدای خود کردند و برخی به شهادت رسیدند و عده ای هم در کسوت شهدای زنده با نثار بخشی از وجود خود در میان ما ماندند.

این نماینده مجلس با بیان این که جانبازان یادگاران سال های حماسه و شهادت هستند تصریح کرد: بسیاری از جانبازان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که باید با برنامه ریزی منسجم از حجم ناراحتی ها و مشکلات آنه کم کنیم.

حجت السلام موسوی لارگانی تاکید کرد: تکریم جانبازان بزرگداشت همه آرمان های مقدس دین اسلام است و جانبازان تجلی عنی صبر و استقامت در برابر مشکلات و رنج های ناشی از صدمات جنگ هستند.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطر نشان کرد: روز جانباز باید فرصتی برای رسیدگی به مطالبات این قشر ارزشمند جامعه باشد.