اعلام آمادگی ۲۸۰ موکب‌دار برای خدمت‌رسانی به زائران حاج قاسم

در فاصله کمتر از بیست روز مانده به سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ، گلزار شهدای کرمان مملو از زائران و عاشقان سردار است که از گوشه‌گوشه ایران خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند که عرض ارادتی به سیدالشهدای مقاومت داشته باشند.

محمدرضا حسنی‌سعدی مدیر گلزار شهدای کرمان گفت طی هفته گذشته به‌طور میانگین روزانه  بیش از 2 هزار نفر زائر از سر تا نقاط کشور در گلزار شهدا داشتیم، عنوان کرد: طی 30 روز گذشته زائرانی از پاکستان، استرالیا، ایتالیا، آلمان، روسیه و مالزی داشتیم.

وی با تقدیر از امام جمعه، استاندار، شهردار و مسؤولان دستگاه های اجرایی استان که پای کار آمدند، تصریح کرد: هنوز کم و کاستی‌هایی هست و مقداری از کارهای‌مان مانده، اما انصافا زحمات زیادی کشیده شده است و زیرساخت‌هایی که باید سه سال گذشته تأمین می‌شد در حال انجام است.

مدیر گلزار شهدای کرمان با اشاره به تأمین آب شرب منطقه و احداث و ساخت یک مخزن آب با گنجایش مناسب تصریح کرد: بدین منظور لوله‌گذاری قابل‌توجهی انجام واصلاح شبکه نیز صورت گرفته است. همچنین با توجه به تقاضای 280 موکب برای خدمت‌گزاری به زائران، انشعابات موقت آب و گاز برای مواکب هم در نظر گرفته شده است. 

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال‌های قبل زائران زیادی داشته باشیم و مسائل امنیتی به‌صورت جدی اندیشیده شده است.

حسنی‌سعدی اظهار داشت: در گلزار شهدا برنامه‌ها در سه زمان مختلف؛ صبح‌ها از 9 تا 11 و برنامه اذان و نماز ظهر و عصر، بعداز ظهرها از 15 تا 17 و نماز جماعت مغرب و عشا و سپس برنامه شبانگاهی در گلزار با حضور مداحان و سخنرانان کشوی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم ویژه لحظه شهادت حاج‌قاسم خبر داد و گفت: حداقل دو دعای ندبه و دو دعای کمیل در گلزار شهدا و بیرون از گلزار شهدا خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود مراسم خیلی خوبی با جمعیت بالایی داشته باشیم.

مدیر گلزار شهدای کرمان نسبت به تسریع در نصب دوربین‌های پایش تصویری برای مسائل امنیتی و ترافیکی تأکید و بیان کرد: به پیشنهاد شورای تأمین به‌طور موقت حصاری دور گلزار شهدا ایجاد می‌شود که بتوانیم جمعیت را کنترل کنیم.

 حسنی‌سعدی خاطرنشان کرد: از مسؤولان استان درخواست داریم زائران خارجی به‌طور ویژه دیده شوند و ضمن تکریم و پذیرایی از آنان با اهدای یکی از صنایع دستی استان به‌عنوان یادگاری از طرف حاج‌قاسم، خاطره خوبی با خود به کشورشان ببرند.