تردد خودروها و صنایع عامل اصلی آلودگی هوای تهران است

اله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با آلودگی هوای شهر تهران در گفتگو با افکارنیوز گفت: بیش از 60 درصد آلودگی هوای تهران به خودروها مربوط می شود. گازهای گلخانه ای به اضافه کربن دی اکسید و گازهای اکسید نیتروژه که از تردد خودروها در شهر تهران متصاعد می شود که به آن گرمایش خانه ها و صنایعی که در اطراف شهر است تهران را با مشکلات جدی و اساسی روبرو کرده است.

دهقانی در ادامه گفت: این آلودگی هوای شهر تهران خیلی مربوط به سوختن مازوت نیست و بزرگترین دلایل آن همین تعداد خودرو و صنایع هستند.

وی تصریح کرد: امروز نمی توان جلوی تردد خودروها را گرفت و این موضوع عملیاتی نیست اما می شود سازکارهایی از طرف شهرسازی و یا سازمان محیط زیست و نهادهای مربوطه تصمیماتی گرفته شود و خودروهای از یک مدل پایین تر که آلایندگی زیادی دارند در شهر نتوانند تردد کنند و یا ناوگاتن حمل و نقل عمومی مثل مترو، اتوبوس ها و یا تاکس های برقی که الایندگی ندارند را بتوانند در اختیار همه بگذارند.

تردد خودروها و صنایع عامل اصلی آلودگی هوای تهران است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود:راه اندازی دولت الکترونیک و خدمات گسترده الکترونیک موجب می شود تا مراجعات حضوری مردم کاهش پیدا کند که در نتیجه تردد در سطح شهر کاهش پیدا کند.

دهقانی خاطرنشان کرد: همچنین باید صنایع به خصوص آن هایی که آلایندگی زیادی دارند را از اطراف شهر تهران دور کنند و همه این ها مجموع عواملی است که می تواند به کاهش الودگی در شهر تهران کمک کند.