اذعان تل‌آویو به فناوری فضایی ایران

مقام‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته به پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری فضایی اذعان کرده‌اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: مقامات اسرائیلی روز چهارشنبه گفتند که ایران می‌تواند از همان فناوری که برای موشک‌ها در برنامه فضایی خود استفاده می‌کند برای ساخت موشک‌های بالستیک حامل کلاهک هسته‌ای استفاده کند.

آنها همچنین اضافه کردند که ایران می‌تواند از این فناوری برای گسترش قابل توجه برد موشک‌های متعارف خود استفاده کند.

مقامات صهیونیستی می‌گویند که دو موشک از موشک‌هایی که ایران برای پرتاب ماهواره‌ها به مدار تولید کرده است - ذوالجناح و قائم ۱۰۰ - قابلیت‌های مشابهی دارند، از جمله موتورها و مخازن سوخت که می توانند سوخت جامد را در خود نگه دارند.

بنابر این گزارش، آنها همچنین بر این باورند که اگر نسخه نظامی هر یک از این دو موشک تولید شود، می‌تواند کلاهک نیم تنی را در مسافتی بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر حمل کند.

هاآرتص در ادامه مدعی شد: «ساخت موشک بالستیک قاره پیما با چنین بردی یکی از اهداف راهبردی ایران است و این موشک‌ها می‌تواند اروپا را به فهرست کشورهایی که توسط تسلیحات متعارف یا هسته‌ای ایران تهدید می‌شوند، اضافه کند.»

اذعان تل‌آویو به فناوری فضایی ایران

ایران قائم ۱۰۰ را در ماه نوامبر از مرکز پرتاب شاهرود آژانس فضایی ایران به فضا پرتاب کرد. ذوالجناح در ماه ژوئن از پایانه پرتاب فضایی امام خمینی (ره) به فضا پرتاب شد.

در ماه آبان، روزنامه‌های صهیونیستی هاآرتص، معاریو، یدیعوت احارانوت و جروزالم پست در وبسایت‌های خود درباره پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ نوشتند: ایران اولین موشک ماهواره بر سه مرحله‌ای خود را به انجام رسانده و اسناد آنرا هم منتشر کرد. نیروی هوافضای سپاه پاسداران این آزمایش موشکی که اولین نوع از این دست محسوب می‌شود را به انجام رسانده است.