ادعای یک مقام پیشین صهیونیست درباره توانایی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران

 زوهَر پالتی، رئیس سابق دفتر سیاسی-نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و مدیر سابق اطلاعات در موساد روز شنبه در یک نشست در اظهاراتی ضد ایرانی گفت که ایران تنها چند روز یا هفته تا غنی‌سازی اورانیوم تا سطح نظامی مورد نیاز برای تولید سلاح‌ هسته‌ای فاصله دارد.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، وی مدعی شد: ایران بیش از هر زمان دیگری به توانایی تولید اورانیوم با درجه تسلیحات نزدیک است و اسرائیل قادر خواهد بود برنامه هسته‌ای تهران را هدف حمله قرار دهد حتی اگر از سوی ایالات متحده برای انجام این کار حمایت نشود.

این مقام سابق صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت: وقتی صحبت از غنی‌سازی اورانیوم به میان می‌آید ایران در سطح پیشرفته‌تر از هر زمان دیگری است که من به یاد دارم. البته این، بدان معنا نیست که آنها می‌توانند فوری یک سلاح هسته‌ای بسازند.

پالتی با ادعای اینکه «اسرائیل توانایی‌های نظامی برای حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای ایران را دارد» تاکید کرد که اسرائیل لزوماً نباید منتظر چراغ سبز آمریکا باشد، بلکه باید در مورد اینکه آیا می‌خواهد چنین حمله‌ای را رهبری کند، تصمیمات جدی بگیرد.

ادعای یک مقام پیشین صهیونیست درباره توانایی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران

وی با اشاره به حملات اسراییل به تاسیسات هسته‌ای در سوریه و عراق که به ادعای او تنهایی و بدون حمایت آمریکا انجام شده است، افزود: یکی از چیزهایی که آمریکایی‌ها بیش از هر چیزی از آن قدردانی می‌کنند، توانایی ما در تصمیم‌گیری و تضمین امنیت‌مان است.

پالتی گفت که جو سیاسی کنونی اسراییل به نوعی انسجام اجتماعی مورد نیاز برای مقابله با سناریوی زمان جنگ را نمی‌دهد. اگر ما به چنین سناریویی برسیم، موضوع سیاسی یا مذهبی نخواهد بود.

وی ادامه داد: لبنان بیش از صد هزار راکت در اختیار دارد و ایران دارای موشک‌های هدایت شونده دقیق است. اسراییل باید در این مورد همچون یک مشت واحد عمل کند.

پالتی خاطر نشان کرد: ایران یک موضوع مستقل نیست. همه چیز به هم متصل است. ما نمی‌توانیم بدون توجه به آنچه در منطقه ما، در کرانه باختری، در مورد حفظ وضعیت موجود و حفاظت از حقوق اقلیت‌ها اتفاق می‌افتد در مساله ایران پیشرفت کنیم.

 مقامات رژیم صهیونیستی درحالی به‌طور مکرر مدعی می‌شوند که ایران به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است که جمهوری اسلامی ایران بارها این ادعاهای بی‌اساس را رد کرده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز هیچ‌گاه چنین چیزی را مورد تائید قرار نداده است.

صهیونیست‌ها سعی دارند با طرح این ادعاها توجهات را از زرادخانه هسته‌ای خود که هرگز آن را به‌طور رسمی نپذیرفته‌اند، منحرف کنند.

جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید می‌کند که هر گونه حمله به تاسیسات هسته‌ای کشور بی‌پاسخ نخواهد ماند و هر کسی که دست به چنین کاری بزند با واکنش قاطعانه ایران مواجه خواهد شد.