فتنه کور دشمن برای خدشه به ارتباط امت با ولی‌فقیه

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های اول این نماز، گفت: اگر کسی طالب دنیا و آخرت است، سفره برکت الهی برای زندگی دنیوی و اخروی تقواست، هم تقوای فردی و هم تقوای عمومی که خدا در این تقوای عمومی برکت، آسانی و رفع بن‌بست‌ها را تضمین فرموده است.

وی افزود: اگر قبول کنیم خداوند قدرت مطلق است، خیلی آرامش پیدا می‌کنیم. خداوند داراست و اگر بندگی کنیم بسیار زیاد عطا می‌کند.

خطیب جمعه این هفته تهران تصریح کرد: این ایام متعلق به حضرت زهرا (س) بوده است و مردم در این مدت در مجالس اهل بیت (ع) حضور داشتند و ایمانشان را تقویت کردند که به همین دلیل مطالبی عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: حضرت صدیقه طاهره (س) بیست دستور زندگی‌ساز را در خطبه فدکیه نام بردند که یکی از آنان رعایت عدل است. از عدل می‌توان به تقوا رسید، عدل یعنی هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد و استعداد به فعلیت تبدیل شود. از نظر فقهی عادل کسی است که گناه کبیره مرتکب نمی‌شود، از طرفی بر گناه صغیره هم نباید اصرار داشت، بدحجابی که چند تار مو بیرون است، چه بسا گناه صغیره باشد، اما وقتی استمرار یابد تبدیل به گناه کبیره می‌شود. نگاه به نامحرم اگر تکرار شود، فرد را از عدالت ساقط می‌کند. 

وی افزود: برای بیمه شدن در برابر آفت‌ها و برای صعود به جایگاه قرب الهی، خداوند در سوره یوسف دو بال صبر و تقوا را معرفی کرده است، کسی که در زندگی اهل مقاومت باشد محسن است و خداوند اجر محسنین را ضایع نمی‌کند. 

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: در ماه دی، حوادثی اتفاق افتاده است که بسیار مهم‌اند؛ قیام مردم قم که جزو حوادث عظیم انقلاب است، ۹دی که جزو ایام‌الله محسوب می‌شود و فراموش شدنی نیست، جزو روزهای احیای دین و پیروزی آرمان‌های شهیدان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ارتباط بین امت و امامت که از ابتدای اسلام تا امروز وجود داشته است، ناگسستنی است؛ دشمن تمام تلاشش را کرد که مسأله امت و امامت را با فتنه کوری که برنامه‌ریزی شده بود و تمام قدرت‌های استکباری بدون پرده در صحنه حاظر شدند و از بانیان فتنه اعلام حمایت کردند و بوق‌های تبلیغاتی‌شان را برای جدا کردند، مردم از ولی‌فقیه به کار بردند، را دچار خدشه کند. 

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: این فتنه با بهانه تقلب در انتخابات شروع شد که دروغ بود، مانند دروغی که در اوکراین گفته شد و انقلاب رنگی بپا کردند، در کشور ما هم انقلاب سبز را به پا کردند و قصد داشتند جمهوری اسلامی را نابود کنند.