ایجاد اجماع جهانی علیه ایران برنامه واشنگتن در ۲۰۲۳

 محمدصالح جوکار در رابطه با مفاد ضدایرانی قانون اختیارات دفاع ملی ۲۰۲۳ آمریکا ، گفت: یکی از راهبردهای واشنگتن علیه ایران، ایجاد اجماع جهانی است از این رو مشاهده می شود که در این قانون به موضوعاتی مانند بی ثباتی در منطقه و فعالیت غیرصلح آمیز هسته ای و تسلیحات اتمی اشاره شده است. 

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین چندی پیش نیز با این سیاست موضوعات حقوق بشری علیه کشورمان مطرح و تلاش کردند با صدور قطعنامه ایران را ناقض این مولفه نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه همواره شاهد اعمال سیاست‌های خصمانه، تحریک‌آمیز و مداخله‌جویانه از سوی کاخ سفید نسبت به تهران هستیم، ادامه داد: مشاهده شد که چندی پیش در سفر رییس جمهور اوکراین به این کشور، جمهوری اسلامی از سوی زلنسکی تروریست خوانده شد که در واقع دیکته مقامات و سران آمریکایی بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه فعالیت هسته ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و صلح آمیز است، افزود: بر این اساس اتهامات مطرح شده در این قانون جایگاهی ندارد؛ به عبارتی آنها به صورت یکجانبه از برجام خارج شدند لذا بر اساس مفاد این توافق بین المللی کشورمان می تواند مسیر پیشرفت هسته ای خودش را در چارچوب قوانین پیگیری کند.

ایجاد اجماع جهانی علیه ایران برنامه واشنگتن در ۲۰۲۳

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه درصدد دستیابی به تسلیحات هسته ای نبوده و این مهم را بارها رسما اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که رژیم صهیونیستی دارای کلاهک های هسته ای بوده و یکی از عوامل بی ثباتی در منطقه بشمار می رود؛ لذا پیشنهاد می شود بجای درج سیاست های اشتباه در قانون اختیارات دفاع ملی ۲۰۲۳ آمریکا، مقامات کاخ سفید درصدد جبران اشتباهاتشان در مقابل جمهوری اسلامی باشند.