اجتماع بزرگ تهران برای حاج قاسم| حضور میهمانانی از 100 کشور جهان/ رئیسی: شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در منطقه به شکست کشاند

مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور گسترده مردم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. 

در این مراسم مهمانانی از 100 کشور جهان حضور داشتند.

سردار سلامی فرمانده سپاه، سردارقاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، مهدی چمران رئیس شورای شهر، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حضور داشتند.

خانواده شهید سلیمانی و شخصیت‌هایی از کشورهای محور مقاومت نیز از مهمانان دیگر این مراسم بودند.

ابو فدک المحمداوی: مبارزات شهید سلیمانی در کشورهای حوزه مقاومت قهرمانانه بود

«ابو فدک المحمداوی» جانشین حشدالشعبی در ابتدای این مراسم به بیان مطالبی پرداخت.

جانشین حشدالشعبی گفت: در همه مراحل و اتفاقات عراق حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی داشت. درست است که مهم ترین محور و دغدغه این شهید بزرگوار فلسطین بود اما ایشان هیچگاه از مسئله مقاومت در لبنان غافل نشد و غم عراق را نیز داشت.

وی با اشاره به تلاش های حاج قاسم سلیمانی برای آزاد شدن عراق از تروریست های تکفیری، افزود: شهید سلیمانی همواره تلاش می کرد عراق کشوری آزاد باشد و مستقل اداره شود.

جانشین حشد الشعبی گفت: حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس رهبری مقاومت عراق را بر عهده داشت، همچنین بعد از آن که سوریه مورد هجمه قرار گرفت به آنجا رفت و مجاهدت های زیادی را انجام داد.

وی گفت: مبارزات شهید سلیمانی در کشورهای حوزه مقاومت قهرمانانه بود و ایشان به خاطر این مبارزات بارها مورد تهدید قرار گرفته بود.

جانشین حشد الشعبی تصریح کرد: من در مقابل ملت ایران و خداوند گواهی می دهم که عزیمت شهید سلیمانی به یک طرف و آن توطیه در طرفی دیگر قرار داشت و با همان همتی که مقاومت را در عراق رهبری کرد در لبنان به مبارزه پرداخت همه این صحنه ها و میدان ها ایشان را از مساله یمن غافل نکرد و هیچ روزی ایشان مسأله اشغالگری در افغانستان را فراموش نکرد.

وی ادامه داد: عاملان ترور سردار سلیمانی هرگز خواب راحتی نخواهند داشت.

اجرای گروه سرود اقوام ایرانی و مداحی حسین طاهری

در ادامه این مراسم گروه سرود اقوام ایرانی به اجرای سرود پرداخت.

 اجتماع بزرگ تهران برای حاج قاسم| حضور میهمانانی از 100 کشور جهان/ رئیسی: شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در منطقه به شکست کشاند

حسین طاهری در ادامه این مراسم به مداحی پرداخت.

زینب سلیمانی:  مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش گرفته و مشکلات مردم را با فداکاری حل کنند

در ادامه این مراسم زینب سلیمانی فرزند شهیدسلیمانی ضمن قدردانی از مردم برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردا سلیمانی گفت: از مردم کرمان برای استقبال خوب از مهمانان حاج قاسم قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: آنچه امروز اهمیت دارد این است که امروز تمام مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش گرفته و مشکلات مردم را با فداکاری حل کنند.

 اجتماع بزرگ تهران برای حاج قاسم| حضور میهمانانی از 100 کشور جهان/ رئیسی: شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در منطقه به شکست کشاند

زینب سلیمانی دختر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حقا که چنین ملتی شایسته فداکاری و جان فدایی است. آنچه امروز اهمیت دارد این است که تمام مسئولان راه و مرام شهید سلیمانی را در پیش گرفته و گره های کوچک و بزرگ زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و آینده بهتری را برای فردای این مردم رقم بزنند.

وی افزود: ان‌شاءالله با توجه به و تاثیر همین مرام و اندیشه بتوانیم حق این مطلب را ادا کنیم و موجبات رضایت خداوند متعال و نزول رحمتش را برای این ملت و کشور عزیز فراهم کنیم.

زینب سلیمانی ادامه داد: حال و هوای این روزها یادآور تشییع شهید سلیمانی در دی ماه ۹۸ است. مردم عزیز ما امسال قدم‌های بزرگی برداشتند؛ دست تک تک شما را می‌بوسم و قدردان محبت‌های شما هستم.

رئیس‌جمهور: گرامیداشت شهید سلیمانی، تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت از نظام سلطه است

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور گسترده مردم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بدون تردید پاسداشت خاطره قهرمان ملی و امت اسلامی و گرامیداشت شهید سلیمانی مرد مبارزه با تروریسم، تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت از استکبار و نظام سلطه است.

 اجتماع بزرگ تهران برای حاج قاسم| حضور میهمانانی از 100 کشور جهان/ رئیسی: شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در منطقه به شکست کشاند

وی تصریح کرد: ما از سویی بسیار محزون و مصیبت زده هستیم چون بزرگی را از دست دادیم از سوی دیگر بسیار مفتخر و سربلند هستیم به خاطر وجود این شخصیت بزرگ که برای آزادی همگان اندیشه داشت.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: حاج قاسم ابتدای خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند. همه بزرگان ما ابتدا راه خودسازی و تقوای الهی را پیشه گرفتند زیرا انسان خودساخته و با تقوا می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

رئیسی بیان کرد: جمهوری اسلامی چرخه سازش انسان‌های خودساخته است که این چرخه درون‌زاست و میرایی ندارد. شهید سلیمانی پرورش یافته و سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است.

حجم ویدیو: 7.04M | مدت زمان ویدیو: 00:03:20