جزئیات تعطیلی دانشگاه‌ها اعلام شد/ فردا امتحانات کدام دانشگاه‌ها برگزار می‌شود؟

بر اساس اطلاعیه استانداری تهران مبنی بر تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران در روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ به سبب صرفه‌جویی در مصرف گاز، تعدادی از دانشگاه‌ها امتحانات فردا را لغو کردند و تعدادی نیز تاکید کردند که امتحانات براساس زمان‌بندی صورت پذیرفته برگزار می‌شود.

* لغو امتحانات دانشگاه تهران

محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در این زمینه گفت: امتحاناتی که بر اساس برنامه‌ریزی قبلی مقرر بود در روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شود، لغو شده و در روز شنبه ۸ بهمن ماه در همان ساعت قبلی برگزار خواهد شد.

بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تهران مقرر بود که امتحانات پایان نیمسال اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در روز پنج‌شنبه ۶ بهمن ماه پایان پذیرد، که به دلیل تعطیلی روز شنبه ۲۴ دی ماه، آخرین روز امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی جاری تغییر کرد.

* لغو امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی

روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی هم از لغو امتحانات فردا شنبه ۲۴ دی ماه دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: امتحان فردا شنبه ۲۴ دی ماه در روز سوم بهمن ماه برگزار می‌شود.

* فعالیت‌های اداری، آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس فردا تعطیل است

دانشگاه تربیت مدرس هم اعلام کرد که تمام فعالیت‌های اداری، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه در روز شنبه ٢٤ دی ماه تعطیل است.

البته حضور برخی از کارکنان ستادی با توجه به نزدیک‌ شدن به پایان ماه و دیگر امور ضروری در واحدها با نظر معاونت مربوط و مصرف حداقل انرژی تعیین خواهد شد.

همچنین بنابر اعلام معاونت آموزشی این دانشگاه، امتحانات روز شنبه ۲۴ دی ماه برگزار نمی شود و تاریخ برگزاری امتحانات لغو شده، متعاقبا اعلام می‌شود.

* دانشکده رفاه فردا تعطیل است

دانشکده غیرانتفاعی رفاه هم اعلام کرد که بنابر اعلام استانداری تهران و با توجه به برودت هوا و به منظور مدیریت مصرف گاز، کلاس‌های درس روز شنبه 24 دی‌ماه این دانشکده تعطیل است و دستگاه‌های گرمایشی آن خاموش خواهند بود.

امتحانات پایان ترم نیز برگزار نخواهد شد و زمان برگزاری آن اعلام می‌شود.

* امتحانات دانشگاه سوره برگزار می‌شود

اما دانشگاه غیرانتفاعی سوره اعلام کرد که تمام امتحانات این دانشگاه در مقاطع مختلف فردا شنبه ۲۴ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

* امتحانات دانشگاه شهید بهشتی فردا لغو شد

امتحانات دانشگاه شهید بهشتی هم فردا شنبه ۲۴ دی ماه لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد که پیرو اطلاعیه استانداری تهران و تعطیلی ادارات و دانشگاه ها، امتحانات دانشگاه شهید بهشتی در روز شنبه ۲۴ دی به روز شنبه یکم بهمن ماه ۱۴۰۱ موکول می‌شود.

* امتحانات دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که سازمان مرکزی و استان تهران این دانشگاه با هدف مدیریت مصرف گاز فردا شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ تعطیل است اما برگزاری تمام امتحانات به قوت خود باقی است، براین اساس کادر اجرائی برگزاری امتحانات در واحدهای دانشگاهی حضور خواهند داشت.

* امتحانات دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود

امور اداری و پشتیبانی دانشگاه الزهرا هم اعلام کرد که با توجه به اطلاعیه استانداری تهران فردا شنبه 24 دی ماه به استثناء بخش های آموزشی(تمام کارشناسان آموزش و دست اندرکاران برگزاری امتحانات) این دانشگاه تعطیل است.

براساس اغلام دانشگاه الزهرا تمام امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه در روز شنبه ۲۴ دی‌ماه در تمام مقاطع تحصیلی و جلسات دفاع از پایان نامه / رساله مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری طبق برنامه مصوب تقویم آموزشی بصورت حضوری برگزار می‌شود.

* امتحانات دانشگاه خواجه‌نصیر برگزار می‌شود

این دانشگاه هم اعلام کرد که تمام امتحانات دانشجویان در دانشگاه خواحه نصیر مطابق برنامه ریزی قبلی و بر اساس هماهنگی وزارت عتف به صورت حضوری برگزار می‌شود.

امتحانات حضوری مرکز آموزش‌های الکترونیکی نیز طبق برنامه‌ریزی قبلی برقرار خواهد بود. البته تمام بخش های اداری دانشگاه به جز بخش‌های مرتبط با برگزاری امتحانات در دانشکده ها (مطابق هماهنگی روسای دانشکده ها) تعطیل هستند.

* امتحانات دانشگاه علم و صنعت فردا برگزار می‌شود

دانشگاه علم و صنعت هم اعلام کرد که  با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع ذی ربط، امتحانات دانشگاه در روز شنبه 24 دی 1401 طبق برنامه قبلی، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

ضمناً برای پشتیبانی از برگزاری امتحانات، حضور کارکنان معاونت آموزشی، دانشکده‌ها، اداره خدمات و پشتیبانی و شرکت‌های طرف قرارداد با دانشگاه، الزامی بوده و سایر بخش‌های ستادی دانشگاه تعطیل است.

*دانشجویان دانشگاه شریف فردا امتحان ندارند

دانشگاه شریف نیز اعلام کرد که براساس تصمیم  هیئت‌رئیسه دانشگاه، کتابخانه دانشگاه فردا همراه با سیستم گرمایش باز بوده و استفاده از آن مثل روزهای قبل ممکن خواهد بود.

 ورود دانشجویان تمامی مقاطع به دانشگاه هم برای استفاده از کتابخانه، تا ساعت ۱۵ ممکن خواهد بود.

 جزئیات تعطیلی دانشگاه‌ها اعلام شد/ فردا امتحانات کدام دانشگاه‌ها برگزار می‌شود؟

فردا ۲۴ دی ماه مطابق برنامه آموزشی هیچ امتحانی در دانشگاه شریف برگزار نمی‌شود. 

 در صورت تعطیلی دانشگاه‌ها در روز یکشنبه، تغییری در زمان برگزاری امتحانات رخ نداده و امتحانات در همان روز یکشنبه برگزار خواهند شد و سیستم گرمایش ساختمان‌های محل برگزاری امتحانات، فعال خواهند بود.

* دانشگاه علم و فرهنگ فردا تعطیل است

دانشگاه علم و فرهنگ نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که تمام فعالیت‌های دانشگاه علم و فرهنگ در روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ تعطیل است.

برگزاری تمامی امتحانات این روز نیز لغو و با رعایت ساعات مقرر امتحانی به روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ منتقل می‌شود.

* امتحانات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران لغو شد

براساس اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران کلاس‌های مقاطع علوم‌پایه و «فیزیوپات» دانشکده پزشکی حضوری برگزار می‌شود، اما امتحانات روز شنبه لغو و در زمان دیگری برگزار خواهد شد.