اتحادیه اروپا: مذاکرات درباره برجام همچنان ادامه دارد

 «پیتر استانو» یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا با تأکید بر این که توافق هسته‌ای ایران پابرجا است، گفت که مذاکرات درباره برجام همچنان ادامه دارد.

در حالیکه طی روزهای اخیر، فشارها به اتحادیه اروپا برای تحریم جمهوری اسلامی ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران افزایش یافته است، سخنگوی اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات درباره برجام خبر داد.

وی با تأکید بر این که اتحادیه اروپا امروز دوشنبه نشستی را برگزار می‌کند گفت که ایران نیز در دستورکار نشست اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

استانو در پاسخ به سؤالی در خصوص روند پیشرفت مذاکرات درباره برجام گفت: «برجام در این مرحله نمرده است بلکه ما در مرحله‌ای هستیم که مذاکرات متوقف شده است..هدف اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، از بین بردن بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات است اما شرایط چندان ساده نیست».

سخنگوی اتحادیه اروپا با این حال ادامه داد: «ما به تعاملات خود ادامه می‌دهیم و نماینده عالی اتحادیه اروپا به تعاملات و ارتباطات مداوم با وزیر خارجه ایران و دیگر اعضای برجام ادامه می‌دهد تا بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم و به یک جواب قاطع دست یابیم اما در این مرحله برجام هنوز نمرده است بلکه متوقف شده است».

استانو با اشاره به این موارد ادامه داد که تحولات اخیر در ایران، مذاکرات درباره برجام را پیچیده کرده است اما نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنان به تعاملات خود با مقام‌های ایران و دیگر اعضای برجام ادامه می‌دهد تا بررسی کند که آیا امکان پیشرفت در مذاکرات وجود دارد یا خیر.

اتحادیه اروپا: مذاکرات درباره برجام همچنان ادامه دارد

اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که در ادامه مداخله‌جویی غرب در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشات اخیر، در نشست پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه نمایندگان پارلمان اروپا قصد دارند فردا سه‌شنبه (۱۷ ژانویه) واکنش اتحادیه اروپا به «اعتراضات و اعدام‌ها» در ایران را با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بحث بگذارند و روز پنجشنبه قطعنامه‌ای به رای گذاشته خواهد شد.