بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۲

رحیم زارع درباره نشست صبح روز سه‌شنبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ به خبرنگاران گفت: در نشست امروز درباره منابعی که برای نرخ بیکاری، آب شرب روستاها و شهرها، بهداشت و درمان، بهسازی روستاها، عمران شهرها، راه و زیرساخت‌های جاده‌ای، سرانه‌های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و نظایر آن هزینه می‌شود، بحث و بررسی شد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزود: در نوبت شب گذشته کمیسیون تلفیق هم گزارش شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۱ بررسی شد که طبق آن ۱۳۴ شرکت زیانده با ۵۸ هزار میلیارد تومان زیان گزارش شد. همچنین طبق این گزارش ۴۷ شرکت بدون سود و زیان و ۱۶۸شرکت سوده به میزان ۱۸۳ هزار میلیارد تومان سود گزارش شد.

نماینده مردم آباده در مجلس یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه در گزارش لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز ۱۶ شرکت زیان ده را پیش بینی کرده است که ۱۹ هزار میلیارد تومان زیان دارند و ۱۸۲ شرکت هم بدون سود و زیان و ۱۵۰ شرکت با سود ۲۱۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۲

وی با تاکید بر اینکه هیچ مصوبه‌ای در کمیسیون تلفیق به تصویب نمایندگان نرسیده است، خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون در نوبت عصر امروز ادامه بررسی لایحه را در دستور کار قرار خواهند داد و امیدواریم در نشست امشب کلیات لایحه بودجه به تصویب برسد تا گزارش آن به صحن علنی مجلس ارسال شود.