تروریستی اعلام کردن سپاه برای اروپا تبعات دارد

  سیدهادی سید افقهی با اشاره به طرح پارلمانی اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، اظهار داشت: این اقدام یکی از اهرم‌های فشار برای وادار کردن و به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف این اقدام پارلمان اروپا، ادامه داد: طرح پارلمانی اروپا برای تروریستی نشان دادن سپاه پاسداران ابعاد دیپلماتیکی، سیاسی، جنگ روانی و اقتصادی دارد لذا این موضوع خیلی نمی‌تواند تأثیر گذار باشد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سپاه تعاملی با کشورهای اروپایی ندارد، افزود: اگر اروپایی‌ها بخواهند این اقدام را انجام دهند منافع شأن در منطقه به خطر خواهد افتاد. گاهاً برخوردهایی را میان نیروهای سپاه و نیروهای آمریکا در منطقه میانه شاهد هستیم که در صورت تصویب چنین طرحی بازهم این برخوردها ایجاد خواهد شد که به ضرر منطقه و امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

سید افقهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه طرح غربی‌ها در اغتشاشات اخیر طرحی کامل بود اما در محاسبات دچار اشتباه شدند، گفت: غربی‌ها به دلیل شکست در حوادث اخیر از این طریق به ایران فشار وارد می‌کنند تا ایران تحرکات منطقه‌ای خود را کاهش داده و به زودی پای میزمذاکره حاضر شود و امتیازات بیشتری را به طرف مقابل دهد.

کارشناس مسائل سیاسی این اقدام غرب را یک مانور تبلیغاتی دانست و گفت: تمام این فضاسازی‌ها و همچنین استفاده از «ایرانیان اجاره ای» در خارج از کشور نشان‌دهنده طراحی‌ها و سناریوهای اتاق جنگ آمریکا و ناتو است.

سیدافقهی با بیان اینکه غربی‌ها نسخه‌های امریکایی‌ها را تکرار می‌کنند، عنوان کرد: ما برای هر طرح و توطئه و سناریویی که غربی‌ها طراحی می‌کنند، برنامه‌های دقیقی با مدیریت عالی داریم.

تروریستی اعلام کردن سپاه برای اروپا تبعات دارد

وی با اشاره به رفتار غربی‌ها مقابل فتوای امام (ره) در مورد انتشار کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی در زمان جنگ، ادامه داد: زمانی که سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را منتشر کرد و حضرت امام (ره) فتوای ارتداد آنرا صادر کردند، کشورهای اروپایی تمام سفرای خود را فراخواندند بازهم در آن زمان که در شرایط جنگ هم بودیم عقب نشینی نکردیم و آنها شرمگینانه و آرام آرام سفرای خود را بازگرداندند.

سید افقهی در پایان خاطرنشان کرد: به قول رهبرانقلاب اسلامی هزینه‌ای که در مقاومت است کمتر از هزینه تسلیم و سازش است.