روابط ایران و چین ازظرفیت های فراوانی برخوردار است

 علاء الدین بروجردی در پیام تبریک به “لین سونگ تیان” نوشت: مایلم از طرف خود و اعضای هیات مدیره انجمن دوستی ایران و چین عید بهاره سنتی چین را خدمت جنابعالی و اعضای انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی تبریک عرض کنم .

رئیس انجمن دوستی ایران و چین تاکید کرد:خوشبختانه سال جدید میلادی و عید بهاره با پشت سرگذاردن همه گیری کروناویروس و لغو محدودیت های کرونایی آغاز شده است و امیدوارم مردم چین این عید سنتی را با شادی و شادکامی گذران کنند .

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نشست مشترک سالانه درسال ۲۰۲۲ میلادی ، افزود: گرچه انجمن های دوستی ایران و چین به عنوان دو ارگان مردمی مهم دو کشور در سال ۲۰۲۲ سیزدهمین نشست سالانه را در سطح بسیار وسیع و در موضوعات متنوع فرهنگی ، اقتصادی و همکاری شهرها و استان‌ها و بطور موفقیت آمیزی برگزار کردند ،اما واقعیت این است روابط ایران و چین از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که امیدواریم با توجه به برداشته شدن محدودیتهای کرونایی فعالیت های دو انجمن به سطح عملی رسیده و اقدامات مشترکی در جهت توسعه مناسبات انجام پذیرد .

روابط ایران و چین ازظرفیت های فراوانی برخوردار است

بروجردی خطاب به لین سونگ تیان نوشت: چهاردهمین نشست مشترک سالانه دو انجمن که قرار است بصورت حضوری در ایران برگزار شود ، فرصت مناسبی برای انجام اقدامات عملی دو انجمن است و امیدواریم با حضور جنابعالی در این نشست در ایران، دو انجمن بتوانند گامهای عملی و مثبتی را در جهت توسعه مناسبات علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و گردشگری میان دو کشور بردارند .

رئیس انجمن دوستی ایران و چین همچنین درپیام های جداگانه، فرا رسیدن عید بهاره چین را به چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین در تهران و رئیس انجمن دوستی چین و ایران تبریک گفت.