کنترل مخارج؛ تنها را جبران کسری بودجه سالیانه / نباید به سقف بودجه اضافه شود

کسری بودجه سالیانه در سالهای اخیر مشکلات زیادی را در پی داشته است، به طوری که برای جلوگیری از این کسری ریسک درآمدی هم در بودجه لحاظ شده  است.

این در حالی است که رییس جمهور یکشنبه هفته جاری در زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس  با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 1402، مغایرتی بین درآمد و هزینه ها وجود ندارد، بیان کرد: تمام تلاش ما هم در سال گذشته و هم در سال جدید بر این مبنا بوده که مغایرتی بین درآمد و هزینه های بودجه ایجاد نشود چرا که مسئله کسری بودجه امر پسندیده ای نیست و حتما آثار تورمی خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه درآمدها در لایحه بودجه به نحوی تنظیم شده که ریسک آنها به حداقل برسد، ادامه داد:  البته ممکن است اتفاقاتی پیش بیاید که قابل پیش بینی نباشد اما تلاش شده که این ریسک حداقلی باشد.

کنترل مخارج؛ تنها را جبران کسری بودجه سالیانه / نباید به سقف بودجه اضافه شود

  مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار افکارنیوز، با اشاره به راهکارهای جبران کسری بودجه سالیانه بیان کرد: کنترل مخارج تنها را جبران کسری بودجه سالیانه است.

وی با بیان اینکه با مشکلات در زمینه بدهی دولت به طور مستقیم و غیرمستقیم مواجه هستیم گفت: بدهی دولت در بخش غیر مستقیم بیشتر از بدهی مستقیم است لذا فقط و فقط دولت باید تلاش کند تا مخارجش را کنترل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مجلس و نمایندگان نباید مخارج جدید به لایحه بودجه اضافه کنند یعنی به نوعی سقف بودجه  نباید اضافه شود و این مسئله تنها راه جبران کسری بودجه است.