اروپا با تروریستی اعلام کردن سپاه منافع خود را فدای تندروی آمریکا می کند

  جلال رشیدی کوچی با اشاره به اظهارات بورل در خصوص تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی پارلمان اروپا مبنی بر اینکه « نمی‌توانیم بگوییم چون از «سپاه» خوش‌مان نمی‌آید،‌ تروریست است»، گفت: اخیرا پارلمان اروپا بیانیه‌ای مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران در فهرست تروریست ها صادر کرد که با واکنش جدی ایران مواجه شد و متوجه شد ما در برخورد قاطع با این اقدام اروپا تعارف نداریم.

نماینده مردم مردوشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس تاکید کرد: واکنش ایران به اقدام نادرست اروپا در خصوص تروریستی نامیدن سپاه باعث شد که آنها در رفتار خود تجدید نظر کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اعتقاد دارم که باید پیام قاطعانه ای به اروپا بدهیم که هزینه چنین کاری قطعا برای اروپا خیلی بیشتر از هزینه برای ایران خواهد بود و اروپا بداند شرایطش با آمریکا متفاوت است که به نظر می رسد تا حدودی این تفاوت را درک کرده اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: اظهارات بورل را نمی توان به حساب عقب نشینی از اقدام اخیر پارلمان اروپا در خصوص سپاه پاسداران دانست، انتظار می رود که در اتحادیه اروپا عقلانیت را شاهد باشیم و منافع خود، نیروهای نظامی و امنیت کشورهای اروپایی را فدای تندروی آمریکایی ها نکنند.

  جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی این نهاد اروپایی، گفت: نظرات جالب توجهی در این باره وجود دارد و موضوعی است که نمی‌توان بدون تصمیمی حقوقی، کاری درباره آن کرد. نمی‌توانیم بگوییم ما شما را تروریست می‌دانیم، چون از شما خوشمان نمی‌آید.

اروپا با تروریستی اعلام کردن سپاه منافع خود را فدای تندروی آمریکا می کند

همچنین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به سران اروپا توصیه کرد که از اظهارنظرهای احساسی و غیرعقلانی خودداری کنند و درباره اظهارات اخیر بورل گفت: این امر نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا درپی برداشتن گام‌های پرهزینه نیست./