مجلس دربرابر تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا آماده مصوبه مقابله‌ای است

شهریار حیدری ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز بیان داشت: تصمیم مجلس این است که اگر واقعا اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب پارلمان‌ها همکاری کند تعامل می‌کند، اما اگر اروپا تقابل کند پارلمان جمهوری اسلامی ایران نیز همان کار را انجام خواهد داد ولو با شدت بیشتر.

وی افزود: سپاه به عنوان یک نهاد مردمی، انقلابی و نظامی که حافظ امنیت منطقه و جمهوری اسلامی ایران است، نقش بسیار موثری در صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی داشته است.

*اگر اتحادیه اروپا سپاه را تروریستی بخواند ما نیز ارتش‌های این اتحادیه را تروریست می‌نامیمحیدری اظهار داشت: با این اوصاف اگر اروپا بخواهد سپاه را به عنوان تروریست اعلام کند قاعدتا مجلس شورای اسلامی نیز ارتش‌های اتحادیه اروپا را به عنوان تروریست به نهادهای امنیتی اعلام می‌کند. این کار حرفه‌ای، دیپلماتیک و به حق در برابر اقدام اتحادیه اروپاست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: غربی‌ها نهادی را هدف گرفته‌اند که کاملا نظامی-مردمی و برخواسته از بطن ملت است که تروریست اعلام کردن این نهاد، توهین و تروریست خواندن ملت ایران است.او ادامه داد: سپاه مردم ایران است و تمام ملت ایران سپاهی و بسیجی هستند و زمانی که اروپا چنین حرکتی انجام می‌دهد قاعدتا حق مجلس شورای اسلامی است که عمل مقابله به مثل انجام دهد.

مجلس دربرابر تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا آماده مصوبه مقابله‌ای است

لازم به تاکید است که پارلمان کشورمان به‌خوبی به این اقدام مقابله‌ای پرداخته و اگر اروپا حرکتی بزند یا تغییری در تصمیمات و عملکردشان شکل بگیرد ما نیز متناسب با آن، مصوبه مقابله‌ای خواهیم داشت.حیدری درانتها خاطرنشان کرد: در غیر این صورت اگر دنبال فشار بیشتر باشند ما نیز به آن‌ها فشار می‌آوریم و از ظرفیت مجلس به عنوان یک نهاد قانونگذار برای ایجاد فشار استفاده خواهیم کرد.