واکنش ترکیه و روسیه به اقدام مسلحانه در سفارت جمهوری آذربایجان

 از خبرگزاری آناتولی،  مولود چاووش‌اوغلو ، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در حساب رسمی کاربری خود در توئیتر نوشت حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه ضمن ابراز همدردی با خانواده فرد جان باخته در این حادثه که تبعه جمهوری آذربایجان است، نوشت: جمهوری آذربایجان تنها نیست.

ساعتی قبل وزارت‌ امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: بر اثر حمله مسلحانه به سفارت‌مان در تهران، مسئول امنیتی سفارتخانه کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

در همین ارتباط روسیه نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد: ما از حمله‌ای دیگر به سفارت آذربایجان - که در آن یک مامور امنیتی جان باخت - شوکه شده‌ایم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام مسلحانه در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را شدیدا محکوم کردو گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد. 

وی افزود: با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.

کنعانی خاطر نشان کرد: نتیجه بررسی های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذیربط، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است، فلذا با توجه به‌ ورود فوری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط انتظامی، امنیتی و قضائی، توصیه می‌گردد رسانه‌ها از انتشار اخبار غیرموثق و گمانه زنی‌ها در این رابطه اجتناب نمایند.