هتک حرمت قرآن در پوشش آزادی‌بیان، عین سلب آزادی است

 حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم توسط کشورهای اروپایی اظهار کرد: هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط افراطیون برخی کشورهای اروپایی با هدف نفرت‌پراکنی و جریحه‌دار نمودن احساسات مسلمانان انجام شد.

وی با بیان اینکه هتک حرمت قرآن توسط اروپایی‌ها از سوی دولت این کشورها دارای مجوز بوده است، افزود: کشورهای اروپایی این اقدام را در پوشش آزادی بیان توجیه می‌کنند؛ این در حالی است که آزادی‌بیان به معنای اهانت و تخریب سایر عقاید نیست و این قبیل اقدامات عین سلب آزادی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان خاطرنشان کرد: این رفتار عملاً ترویج خشونت و افراط‌گرایی است؛ قرآن سوزی در برخی کشورهای اروپایی و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بخشی از پروژه اسلام‌هراسی است که دولت‌های اروپایی از مدت‌ها قبل این پروژه را استارت زده‌اند.

هتک حرمت قرآن در پوشش آزادی‌بیان، عین سلب آزادی است

وی عنوان کرد: دولت‌های اروپایی با هدف تصویرسازی خشن از اسلام و جلوگیری از نفوذ و گسترش اسلام، میدان را برای افراط‌گرایان در توهین به مقدسات مسلمانان باز گذاشته‌اند.

آل هاشم ادامه داد: به گزارش مراکز افکارسنجی جمعیت مسلمانان اروپا سال به سال در حال افزایش است به طوری که جمعیت مسلمانان اروپا از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۰ به ۴۴ میلیون و یکصد هزار نفر در سال ۲۰۱۰ رسیده است و در سال ۲۰۲۲ جمعیت مسلمانان اروپا به حدود ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است؛ فلذا اهانت به ساحت قرآن و مذاهب اسلامی با هدف مقابله با رشد شتابان جمعیت مسلمانان صورت گرفته است.

وی در ادامه به تعبیری از رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند، قرآن روز به روز پرفروغ تر شده و آینده از آن اسلام است.