کی‌یف مدعی ارتباط حمله پهپادی اصفهان با جنگ اوکراین شد!

«میخائیل پودولیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی » رئیس‌جمهور اوکراین امروز (یکشنبه) مدعی شد: «هدف قرار دادن سایت‌های ایران در اصفهان ارتباط مستقیمی با جنگ در اوکراین دارد.»

به گزارش رسانه سعودی العربیه، مشاور زلنسکی در توییتی خطاب به ایران نوشت: «ما به شما هشدار دادیم و منطق جنگ بی‌رحمانه است.»

پیش از این روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد: «اسرائیل با یک حمله پهپادی یک مجتمع نظامی در اصفهان در ایران را هدف حمله مخفیانه قرار داد. حمله به اصفهان اولین عملیات اسرائیل در داخل ایران در دوره جدید نتانیاهو است.»

العربیه نوشت، روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید گمان می‌رود پهپاد‌هایی که سایت‌های اصفهان را هدف قرار دادند از داخل ایران پرتاب شده باشند. این پهپاد‌ها به دلیل داشتن ۴ روتور، برد پروازی کوتاه، کوادکوپتر نامیده می‌شوند و در حمله روز شنبه گمان می‌رود که از داخل ایران بلند شده‌اند، منبع پهپاد‌ها مرموز است.

کی‌یف مدعی ارتباط حمله پهپادی اصفهان با جنگ اوکراین شد!

به نوشته این روزنامه با اشاره به اینکه اصفهان از مرز‌های بین المللی ایران دور است، همچنین احتمال دارد که پهپاد‌های شرکت کننده در این حمله داخل ایران سازماندهی شده باشد، اسرائیل پشت این حمله است.

«محمد مرندی» کارشناس مسایل بین‌الملل با اشاره به حمله پهپادی ناموفق در اصفهان هشدار داد که این گونه اقدامات بدون پیامد نخواهد بود.