تلاش می‌کنیم درآمدها و مصارف بودجه همخوانی داشته باشد

محمدرضا دشتی اردکانی ، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز در مورد تحقق یا عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آتی بیان کرد: با توجه به اینکه صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با منابع مطمئن در لایحه بودجه مطمئن هستم که کمیسیون تلفیق با دقت بیستری کار خواهد کرد.

وی افزود: لذا با توجه به فرامین مقام معظم رهبری دقت بیشتری در بررسی درآمدها و مصارف بودجه خواهد شد تا با یکدیگر همخوانی داشته باشد و آنجایی که درآمدها به‌طور واقعی نیست و موهومی است باید به واقعیت نزدیک شود تا نقش تورمی این سند مالی کاهش پیدا کند.

دشتی اردکانی ادامه داد: با توجه به تعاملی که بین دولت و مجلس در رابطه با وجود دارد امیدواری برای کاهش هر چه بیشتر مشکلات بودجه وجود دارد در حال حاضر سازمان برنامه نیز در تمام جلسات بررسی بودجه شرکت می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد که با همدلی و همکاری که بین دولت و مجلس و کمیسیون تلفیق وجود دارد امیدوار هستم نقاط ضعف این لایحه یکی پس از دیگری حل و به کمترین میزان خود برسد.

وی گفت: با توجه به فرامین رهبر انقلاب دقت مسئولان بودجه نویسی بر این است که درآمدها با مصارف هم‌خوانی داشته باشد و اگر هم این اصلاحات تا جایی که مد نظر رهبر انقلاب و نمایندگان مجلس است انجام نشد به ترتیب نظرات نمایندگان در مجلس مطرح و بررسی می.شود و مد نظر قرار می‌گیرد.

تلاش می‌کنیم درآمدها و مصارف بودچه همخوانی داشته باشد

عضو کمیسیون بودجه مجلس درانتها اظهارداشت: مطمئن باشید که در زمان تصویب و بررسی نهایی دقت بیشتری خواهد شد تا لایحه بودجه با منابع واقعی بسته شود تا با کسری بودجه مواجه نشویم و بتوانیم تورم کشور را کنترل کنیم.