بودجه سال آینده تورم کمی خواهد داشت

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز وضعیت درآمدها و احتمال تورم سال ۱۴۰۲ را بررسی کرد و گفت:

خود دولت معتقد است با توجه به لایحه بودجه‌ای که تنظیم کرده است در سال آینده از لحاظ تورم و کسری بودجه با مشکلی مواجه نمی‌شویم.

وی ادامه داد: اما با این حال در مجلس بر روی این سند مالی کار می‌شود و با توجه به نظرات مختلفی که در مجلس وجود دارد لایحه بودجه باید طوری چکش‌کاری شود که پیش‌بینی منابع تقریباً قطعی باشد.

شهبازی افزود: زمانی که بودجه به واقعیت نزدیک باشد با مشکلات کمری در زمینه کسری بودجه و تورم مواجه خواهیم شد. ما سال گذشته در تلاش بودیم تا با تورم مواجه نشویم و باتوجه به برنامه و عملکرد دولت انتظار داشتیم که برای سال جاری همین تورمی که اکنون شاهدش هستیم را نداشته باشیم.

این عضو کمیسیون بودجه مجلس عنوان کرد: اما متاسفانه این مشکل وجود دارد که تخصیص‌های بودجه سال جاری به دلیل تامین نشدن منابعی که پیش‌بینی شده، کامل محقق نشده است به ویژه در طرح‌های عمرانی. تلاش ما این است که برای سال آتی با چنین وضعیتی مواجه نشویم.

وی افزود: گرچه دولت قول داده است حدود ۹۵ درصد تخصیص‌ها برای سال آتی را در ارتباط با بودجه عملیاتی و تامین کند اما من معتقد هستم اگر دولت به خصوص در تامین منابع و فروش اموال و دارایی‌ها توانا باشد بودجه سال آینده مناسب به نظر می‌رسد.

بودجه سال آینده تورم کمی خواهد داشت

شهبازی درانتها تاکید کرد: به نظر من در سال آینده تورم آنچنانی نخواهیم داشت اما متاسفانه تورم را داریم و نمی‌توان منکر آن بود. امید است سال آینده تاثیرات و انتظارات تورمی کمی داشته باشیم.