امیرعبداللهیان جویای سلامتی دانشجویان ایرانی در ترکیه

حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه ۱۷ بهمن ماه در تماس تلفنی با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، مراتب همدردی خود را با دولت و ملت سوریه به مناسبت وقوع زلزله مهیب در این کشور ابراز کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی وقوع زلزله مهیب در کشور سوریه را که باعث کشته و زخمی شدن جمع زیادی از شهروندان سوری شده را به دولت و ملت سوریه تسلیت گفت و از آمادگی کشورمان برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه خبر داد.

امیرعبداللهیان همچنین مراتب همدردی و تسلیت حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را نیز به دولت و ملت سوریه ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان جویای سلامتی دانشجویان ایرانی در ترکیه

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، ایران و سوریه را دو ملت دوست و برادر خواند که همواره در شادی‌ها و غم‌ها در کنار یکدیگر هستند.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده و نیازمندی‌های کشورش را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند.

امیرعبداللهیان همچنین در تماس با سفیر کشورمان در دمشق و سرکنسول در حلب در جریان سلامت همکاران در حلب قرار گرفت و با اشاره به اقدام فوری به عمل آمده از سوی کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان برای اعزام تیم‌های پزشکی و امدادرسانی به مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه، بر هماهنگی و تسریع در امدادرسانی تأکید کرد.