مولدسازی اموال مازاد دولت به مولد شدن اقتصاد کمک می‌کند

لطف‌الله سیاهکلی ، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص لایحه مولدسازی اموال مازاد دولت بیان می‌کند: مولدسازی اموال مازاد دولت می‌تواند منجر به درآمد شود. درآمدی که در عمل به مولد شدن اقتصاد و بودجه کشور کمک می‌کند.

وی افزود: اما مسئله مهم و قابل بحث این است که مدیران باید جرات و جسارت این کار را داشته باشند و به آن علاقه‌مند باشند.

سیاهکلی گفت: ما در این رابطه قانون کم نداریم و فروش اموال مازاد دولت هر سال در قانون بودجه آمده و اصلا مسئله جدیدی نیست. اما مسئله این است که همیشه ۲ یا ۵ درصد محقق شده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: دلیلش هم نخست این است که مسئولان اشتیاق ندارند و نهاد مربوطه خودشان را در این درآمد شریک نمی‌دانند. اما وقتی تمام ابعاد یک لایحه بررسی شود و همه چیز قانونی باشد ایرادی به کار وارد نیست.

او گفت: علت دوم هم این است که نگران هستند بعد از واگذاری پس از ۵ الی ۱۰ سال نهادهای نظارتی اقدام آن‌ها را نپسندند، قبول نکنند و خلاف قانون بدانند و مقصر شناخته شوند.

سیاهکلی عنوان کرد: بنابراین شیوه اقدام مهم است. در شیوه اقدام نیز باید مدیر علاقه و جسارت داشته باشد و این کار به گونه‌ای صورت گیرد که خلاف قانون نباشد تا مدیران به جرم واگذاری ناصحیح محاکمه نشوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: کسی که تخلف می‌کند باید محاکمه شود اما وقتی شیوه اقدام مطمئن و درست باشد آینده زیر سوال نمی‌رود.

مولدسازی اموال مازاد دولت به مولد شدن اقتصاد کمک می‌کند

او ابراز کرد: لذا باتوجه به آنکه این واگذاری و فروش هرسال در بودجه می‌آید، باید بگویم که مشکلی ندارد و تصویب هم می‌شود و کسی در این موضوع تردیدی ندارد اما باید ببینیم شیوه اقدام و آیین‌نامه آن چطور است.

سیاهکلی درانتها خاطرنشان کرد: باید بررسی شود تا ببینیم کار فراقانونی صورت نگیرد و طبق یک بخشنامه درست باشد و ظرفیت‌های قانونی در این واگذاری‌های دیده شود.