آسمان ایران با تکیه بر دستاورد‌های نظامی امن است

سیدعلی آقازاده دافساری در رابطه با اهمیت رونمایی از پایگاه راهکنشی و زیرزمینی عقاب ۴۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: راهبرد بازدارندگی و تقویت توان دفاعی به عنوان یک استراتژی از سوی کشورمان پیگیری می‌شود تا بتوان از مرز‌های این سرزمین حفاظت کرد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه هوایی یکی از مهمترین عرصه‌های دفاعی بشمار می‌رود، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود طی سال‌های اخیر دستاورد‌های زیادی در این عرصه به ثمر نشسته که حوزه پهپادی و همچنین پایگاه راهکنشی و زیرزمینی عقاب ۴۴ ارتش از جمله این موارد محسوب می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه خلبانان شجاع ایرانی در دوران دفاع مقدس و همچنین پس از جنگ هشت ساله همواره آسمان کشورمان را امن نگه داشته اند، ادامه داد: این مهم در حالیست که برخی از کشور‌های همسایه شاهد ناامنی بوده و این موضوع در حوزه هوایی آن‌ها مشهود است؛ حتی برخی از کشور‌ها بدون اجازه به حریم آن‌ها وارد شده و اقدام به عملیات‌های مختلف می‌کنند که بر خلاف قوانین بین المللی است.

آسمان ایران با تکیه بر دستاورد‌های نظامی امن است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، افزود: پایگاه هوایی مذکور توانایی پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های بمب‌افکن و شکاری و در این میان پرنده‌های بدون سرنشین را دارد که همگی این دستاورد‌ها بیانگر نخبه پروری در ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع باید اذعان کرد جنگنده‌های نیروی هوایی برای انجام ماموریت‌های محوله می‌توانند به راحتی از این پایگاه استفاده کنند، بدون اینکه در معرض خطر باشند که این ویژگی نیز موجب شگفت زدگی مستکبران خصوصا آمریکایی‌ها شده است.