پکن از حقوق و منافع مشروع ایران در برجام حمایت می‌کند

 " چین گانگ"، وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه در پکن با "حسین امیرعبداللهیان " وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره مسائل دوجانبه و بین‌المللی به گفتگو پرداخت.

"چین نیوز"، در این‌باره نوشت، وزیر خارجه چین در این ملاقات گفت: گفت‌وگوهای ثمربخش توسط سران دو کشور به اجماع گسترده و مهم منجر شده و انگیزه قوی برای توسعه روابط دوجانبه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: چین آماده همکاری با ایران برای تعمیق همکاری‌های عملی، تقویت تبادلات و اجرای آخرین اسناد امضا شده برای پیشرفت در سند راهبردی جامع ایران و چین است.

وزیر خارجه چین افزود: دو طرف باید به حمایت از یکدیگر در موضوعات مربوط به منافع، تقویت هماهنگی و همکاری در امور بین‌المللی و منطقه‌ای، تلاش مشترک برای ارتقای صلح و ثبات پایدار در منطقه و صیانت از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه ادامه دهند.

امیرعبداللهیان نیز با اشاره به اینکه ایران برای توسعه روابط با چین اهمیت زیادی قائل است، گفت: ایران آماده همکاری با چین برای اجرای توافقات مهم سران دو کشور و حصول اطمینان از به نتیجه رسیدن سند همکاری جامع دو کشور است.

پکن از حقوق و منافع مشروع ایران در برجام حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین آخرین پیشرفت‌ها در مذاکرات احیای برجام را بیان کرده و از نقش سازنده چین قدردانی کرد.

وزیر خارجه چین نیز با اشاره به اینکه این کشور از حقوق و منافع مشروع ایران حمایت می‌کند، گفت: چین به ترویج حل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد و از دیگر طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهد در این راستا تلاش‌های فعالی انجام دهند.