سفر رئیس‌جمهور به چین می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند

شهریار حیدری ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به جمهوری خلق چین بیان کرد: درحالی که جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر ازسوی کشورهای اروپایی و آمریکایی تحت تحریمها ی مختلف قرارگرفت سفر رئیس جمهور به چین انجام گرفت.

وی افزود: این یک سفر راهبردی برای اجرای سند راهبردی ۲۵ ساله بین ایران و چین است که از زوایای مختلف قابل توجه است. نخست اینکه اجرای سند ۲۵ ساله در آینده می‌تواند تحول عظیمی برای اقتصاد دو کشور با استفاده از توانمندی‌های دوطرف ایجاد کند.

حیدری ادامه داد: دوم اینکه درراستای بی‌اثر کردن تحریم‌ها بسیار موثر است. چین یک کشور قدرتمند در سطح جهانی در عرصه اقتصادی است که رقیب اصلی آمریکا و اروپاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارداشت: لذا در محافل سیاسی میتواند بازتاب گسترده‌ای در سطح بین‌الملل داشته باشد. همچنین سفر اخیر رئیسی به چین شکورهای دیگر را به تقویت چنین روابطی ترغیب می‌کند، مانند افزایش ارتباط بین روسیه با جمهوری اسلامی ایران.

سفر رئیس‌جمهور به چین می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند

او در انتها خاطرنشان کرد: بنابراین باتوجه به تحریم‌های همه‌جانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در ۶ ماه اخیر و تمدید و تشدید کردن آن‌ها می‌تواند از دلایل اصلی این سفر باشد که چنین سفری در بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه ایران و اجرای سند راهبردی ۲۵ ساله موثر است. لذا به نفع دو کشور است که در مسیر اخذ نتیجه حرکت کنند.