تیم اقتصادی دولت ضعیف عمل کرده است/دولت باید تیم اقتصادی خود را ترمیم کند

مهرداد گودرزوند چگینی ، نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز به افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: دولت باید تدابیری به خرج دهد. اکنون اتفاق اقتصادی خاصی در کشور نیفتاده است که بخواهد باعث افزایش قیمت ارز شود.

وی افزود: آنطور که تیم اقتصادی دولت باید در این زمینه‌ها و بازار ابتکار عمل داشته باشد اما به نظر می‌رسد که قوی نیست و ضعیف عمل کرده است و بازار دلالان و سفته بازی بر وضعیت ارز مسلط شده‌اند و کار خودشان را انجام می‌دهند.

گودرزوند چگینی بیان کرد: اما حداقلی‌ترین کار این است که دولت باید در این روند اثرگذار باشد. نباید اینطور باشد که قیمت هر روز افزایش یابد و پس از آن ببینیم دولت نیز هیچ برنامه‌ای ندارد و این بدون هیچ برنامه اقتصادی در کشور است.

این عضو کمیسیون بودجه مجلس ادامه داد: لذا افزایش قیمت بدون هیچ مشکلی نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت نتوانسته هماهنگی و مدیریت کافی داشته باشد.

او گفت: نمایندگان همیشه تذکرات را داده‌اند و تا‌جای ممکن سعی کرده‌اند مسیر دولت را هموار و مشخص کنند اما رکن اجرایی، دولت است. مجلس بارها تذکر داده و بارها به دولتمردان گوشزد کرده است که به اثتصاد توجه کند. لذا خود دولت باید وظیفه‌اش را انجام دهد و تیم اقتصادی راهش را بداند.

گودرزوند چگینی اظهارداشت: رئیس دولت باید به تیم اقتصادی‌اش حساس باشد چراکه در یکسال و نیم گذشته نتوانسته آنطور که باید برنامه‌های وعده داده شده را عملیاتی کند. دولتی‌ها نه مسیر و وعده‌های ابتدایی را اجرایی کرده‌اند و نه وعده‌های بعدی.

تیم اقتصادی دولت ضعیف عمل کرده است/دولت باید تیم اقتصادی خود را ترمیم کند

او خاطرنشان کرد: در مسئله حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی مجلس راه کارش این بود که قبل از حذف آن کالابرگ تعبیه شود تا کالاهای اساسی که از طریق یارانه تامین می شوند تغییر قیمتی در جامعه نداشته باشند اما دولت این کار را نکرد و اکنون هم مجددا اختیار دست خودشان است.

این عضو کمیسیون بودجه مجلس بیان کرد: اما زمانی که قانونی نوشته شده باید طبق همان عمل کنیم و دولت موظف است آن را اجرا کند و زمانی هم که کنترل صورت گیرد دولت درمسیر مشخص شده حرکت می‌کند و آن زمان اگر وظیفه قانونی خود را انجام نداد می‌توانیم علل را بررسی کنیم. لذا قانون بسیار شفاف است.

گودرزوند چگینی خاطرنشان کرد: طبق قانون باید در سال ۱۴۰۰ بعد از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی بلافاصله برای کالاهای اساسی کالابرگ تعبیه می‌شد اما نشد. اکنون دولت باید وارد این عرصه شود و بر ترمیم تیم اقتصادی‌اش کار کند.