به گزارش افکارنیوز، محمدرضا خباز عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پيرامون پايبندي اصلاح طلبان به شروط خاتمي براي ورود به انتخابات گفت: جلسه اي با اصلاح طلبان مبني بر پايبندي به شروط خاتمي نداشته و نداريم.


وی با اشاره به شرکت خاتمی در انتخابات مجلس تاکید کرد: خاتمی با وجود مطرح کردن برخی شرط ها در انتخابات مجلس شرکت کرد و رای داد اما بعید به نظر می رسد که آن شروط قابل اعمال و مورد تقاضای اصلاح طلبان باشد.


عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم شورای اسلامی با رد انفعال جریان اصلاحات اظهار داشت: اعتقادی بر انفعال اصلاح طلبان تحت این عنوان که آنها از صحنه سیاسی عقب نشینی کرده اند، ندارم.


وی سکوت اختیار کردن موقتی اصلاح طلبان را به عنوان یک تاکتیک و رفتار توصیف و تصریح کرد: جریان اصلاحات با تاکتیک سکوت موقت در پی حفظ نیروها و جریان اصیل اصلاحات و جلوگیری از لطمه به این جریان بوده است.


خباز شرکت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم را مصداق عملی منفعل نبودن اصلاحات دانست و بیان داشت: هیچ کدام از اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکردند تنها افرادی که قصد شرکت در انتخابات را نداشتند پای صندوق رای حاضر نشدند اما این به معنی تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان نیست.


وی با اشاره به راهبرد اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات سال آینده تصریح کرد: اصلاح طلبان می توانند با کاندیدا شدن یک فرد برجسته جریان اصلاحات، وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوند.


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اگر افراد برجسته اصلاحات تمایل به کاندیداتوری نداشته باشند اصلاح طلبان باید بر سر یک نامزد به اجماع برسند تا به مانند دوره های گذشته بیش از یک نفر کاندیدا نشوند و اگر به اجماع نرسیدند باید به حداقل شرایط بسنده کنند.


وی ادامه داد: در صورت به اجماع نرسیدن، اصلاح طلبان می توانند با یکی از کاندیداهای اصولگرایی که نزدیک به تفکر اصلاح طلبی هستند به توافق برسند.


عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي خاطر نشان كرد: همكاري با اصولگراياني كه مخالف اصلاح طلبان نيستند و حتي معتقدند كه بايد از همه پتانسيل ها در صحنه سياسي استفاده شود مي تواند موجب تامين ۵۰ درصد از اهداف جريان اصلاحات شود.