ملت و تجربیات گران‌سنگ حضور در صحنه

با گذشت بیش از ۱۰ روز از حضور تاریخی ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن ، این حضور شگفت‌انگیز همچنان محل بحث است اما به عقیده اینجانب مساله مهم درباره حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که باید مورد دقت و توجه قرار گیرد، سانسوری است که درباره آن از سوی رسانه‌ها و دولت‌های غرب اعمال شد. این مساله‌ای حائز اهمیت است که باید بر آن تامل کرد و از جهات مختلف مورد واکاوی قرار داد.

جریانی که این حضور را سانسور می‌کند، در حقیقت نمی‌خواهد اذعان کند انقلاب اسلامی دارای یک پایگاه بسیار جدی در میان مردم است و این پایگاه قابل نادیده گرفتن نیست.

در واقع برخی مسائل در داخل و برخی موارد در خارج مرتبط با این مساله باید مورد توجه قرار گیرد.

غربی‌ها که در صدد فریب افکار عمومی هستند، حاضر نیستند این مطلب را بیان کنند و البته ترجیح می‌دهند تجمعات را حول مقابله با انقلاب اسلامی شاهد باشند.

این امر که اذعان کنند به این واقعیت که مردم ایران بین عملکردهایی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد با اصالت‌هایی که در اصول انقلاب اسلامی وجود دارد، تفاوت فاحشی قائل هستند، از دشمنان برنمی‌آید.

در واقع مردم به جمهوری اسلامی یک نگاهی دارند و ضعف و قوت‌های مسؤولان را نیز شاهد هستند که نسبت به قوت‌های آن کرنش کرده و نسبت به ضعف‌های آن انتقاد دارند اما درباره انقلاب اسلامی یک نگاه عمیق‌تر انسانی و معنوی دارند، یعنی این اصول را که در انقلاب اسلامی وجود دارد، آرمان‌های بشری می‌دانند و برای آن اصالت قائل هستند و از این اصول با تمام توان دفاع و حمایت می‌کنند. این چیزی نیست که غرب بخواهد به آن اعتراف کند چون همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر این مطلب تاکید کرده که این نظام بزودی فرو خواهد پاشید، یعنی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تمام این ۴۴ سال مرتبا بحث «بزودی این سیستم به هم خواهد ریخت چون کارآمدی نخواهد داشت و اینکه نظام فکری انقلاب اسلامی قابل تداوم نخواهد بود» را مطرح کرده است.

دشمنان تلاش کردند وانمود کنند مردم با الگویی که انقلاب اسلامی به وجود آورده است همراه نیستند و آن را قبول ندارند، در حالی که مردم برعکس عمل و تلاش کردند جمهوری اسلامی را همواره به انقلاب اسلامی نزدیک نگه دارند و نگذارند جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی فاصله گرفته و از آرمان‌های گرانقدر آن دور شود.

مردم در راهپیمایی‌ها به صورت چشمگیر شرکت می‌کنند تا بر این امر تاکید کنند که باید حتما جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی نزدیک حرکت کرده و پیوندهایش را حفظ کند.

ملت و تجربیات گران‌سنگ حضور در صحنه

اگر در تبلیغات بیرونی این امر منعکس شود تمام چیزهایی که مخالفان انقلاب اسلامی بافته‌اند، متلاشی خواهد شد.

در طول ۳ ماه پاییز بارها شاهد بودیم در تبلیغات رسانه‌ای‌شان اعلام می‌کردند بزودی همه چیز تمام خواهد شد، خب! معلوم است کسانی که در این مدت مردم را فریب دادند، سانسور را پیشه کنند.

بدانیم که تبلیغات غرب بر فریب بنیان گذاشته شده است و مسائل مربوط به ایران را خلاف ‌نمایش می‌دهند. همه چیز را در تاریکی قرار داده و حتی سرنوشت جمهوری اسلامی را هم در تاریکی نمایش می‌دهند.

روشنایی همین جلوه‌های حضور مردم است که با وجود تمام مشکلات، چقدر مصمم در دفاع از اصول و آرمان‌ها هستند که باعث بقای جمهوری اسلامی است.

برای اینکه این واقعیت‌ها دیده شود، باید دانست اساس تبلیغات غرب در تاریکی نگه داشتن مردم و دور نگه داشتن از انسجام ذهنی نسبت به رخدادهاست.

خوشبختانه ملت ایران همواره با ایستادگی و مقاومت خود بساطی را که دشمنان پهن کرده‌اند، به هم ریخته است. اما به هم ریختگی‌ای که ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال به وجود آورد برای خیلی‌ها تجربیات گران‌سنگی را می‌تواند به ارمغان بیاورد.

دکتر عباس سلیمی‌نمین