دولت کسری بودجه تامین اجتماعی و سایر صندوق ها را تامین کرد

  صولت مرتضوی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هئیت وزیران در جمع خبرنگاران در باره  اهتمام دولت برای  تامین کسری منابع صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری و سایر صندوق ها اعلام‌کرد: ما به شدت با کسری بودجه مواجه بودیم و دولت سخاوتمندانه کسری بودجه تامین اجتماعی و سایر صندوق ها را تامین کرد.

وی اظهارکرد:اگر بخواهم  مصداقی در این زمینه عرض کنم در سال ۱۴۰۱، دولت در دو مرحله به صندوق ها کمک کرد و اولا بدهی انباشته شده صندوق تامین اجتماعی که در عداد بزرگترین بدهکاران بانکی بود، با کمکی که دولت انجام داد ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی اش پرداخت و بانک های عامل آن تسویه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از سوی دیگر در شورای عالی اقتصادی و با اهتمام سران قوا حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان که نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد آن از مطالبات معوق صندوق ها بود توسط دولت تصویب شد و سهام شرکت نفت شازند به تامین اجتماعی و سایر صندوق ها و بخشی هم که متعلق به مطالبات بنیاد شهید بود پرداخت شد ، خوشبختانه تشریفات اداری آن طی شد و الان ریالی به بانک ها بابت مازاد برداشت بدهکار نیستیم.

دولت کسری بودجه تامین اجتماعی و سایر صندوق ها را تامین کرد

وزیر کار ادامه داد : در بودجه سال ۱۴۰۲ برای صندوق ها از  محل های مختلف تامین منابع شده است از جمله واگذاری سهام شرکت‌ها وتهاتر نفت پیش بینی شده است .

مرتضوی افزود : در شورای عالی اقتصاد دهم پیشنهادات جدیدی  مطرح شده است که اگر این پیشنهادات محقق شود به اعتقاد ما  در  سال ۱۴۰۲ ، تقریبا بخش اعظمی از مطالبات صندوق ها از دولت  اخذ می‌شود.