نیروگاه اتمی بوشهر ؛جلوه توانمندی جوانان ایرانی

روزگاری هرگز کسی فکرش را هم نمیکرد که این جوانان دست خالی ایرانی بتوانند توان ساخت تجهیزات پیچیده را داشته باشند، اما امروز به جایی رسیده اند که نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه‌های مختلف خودکفا شده و امروز ساخت نیروگاه تمام ایرانی بوشهر یکی از جلوه‌های توان ایرانی در عرصه جهانی است که کلاه حیرت را از سر جهانیان انداخته است.

نیروگاهی با امضای تمام ایرانی 

نیروگاه اتمی بوشهر یکی از جلوه‌های مهم در عرصه درخشش توانمندی جوانان ایرانی است که به گفته کارشناسان از محل صادرات انرژی معادل نفت خامی که زمینه صرفه‌جویی آن را مهیا کرد، باعث سود ۴.۱۱ میلیارد دلاری برای کشور شده است؛ و حالا صحبت از فاز دو و سه این نیروگاه است موضوعی که محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان به آن اشاره و در این باره گفته است: به لطف الهی در یکسال گذشته پروژه از حالت رکود خارج شده است  و جبهه‌های متعدد این پروژه فعال است و انتظار داریم که جبهه‌های جدیدی را هم فعال کنیم تا ابنیه‌ای که باید ساخته شود یکی پس از دیگری شروع شود.

وی ادامه داد: از آن مهمتر سفارش تجهیزات آن است که در کارخانجات ایران ساخته خواهد شد، قراردادهایش منعقد شده و در تعدادی از کارخانه‌های مهم کشور عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد. اجرای فاز دو و سه نیروگاه به صورت موازی پیش می‌رود.

نیروگاه اتمی بوشهر ؛جلوه توانمندی جوانان ایرانی

همه چیز به دست جوانان ایرانی 

مهندس نصوری مجری واحد‌های دو و سه نیروگاه بوشهر درباره تجهیزات تمام ایرانی این نیروگاه به ما گفت :  فعال کردن کارخانجات کشور و انجام کلیه فعالیت‌های اینجا به دست توانمند جوانان ایرانی یکی از موضوعات مهمی است که در حال اجراست. 

وی تشریح کرد: ساختمان توربین واحد دوم ،ساختمان جانبی راکتور واحددوم ، ساختمان توربین واحد سوم و ساختمان راکتور جانبی واحد سوم را وارد اجرا خواهیم کرد و دیوراه راکتور را در سال ۲۰۲۳ به ارتفاع ۵/۴۰ خواهیم رساند .همچنین به دنبال این هستیم که با حداکثر ظرفیت‌های اجرایی بتوانیم کار‌ها را دنبال کنیم و تحکیم بستر را به خوبی جلو ببریم. یکی از این ظرفیت‌ها این است که صد در صد پیمانکاران ایرانی هستند و ظرفیت‌های تهیه مصالح همه ایرانی بوده است .