غربی‌ها به‌دنبال توقف غنی‌سازی رو به توسعه ایران هستند

  شهریار حیدری در واکنش به ادعای خبرگزاری بلومبرگ درباره نقل قول دیپلمات‌های بلند پایه مبنی بر گزارش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران از شناسایی اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده، گفت: برنامه‌های غنی سازی ایران همواره از سوی غرب با عملیات روانی مواجه شده و بنای رسانه‌های غربی جوسازی علیه جمهوری اسلامی است. ادعای اخیر درباره غنی سازی ۸۴ درصدی اورانیوم ایران هم تکرار همین اقدامات غربی‌هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه هسته‌ای هر میزان از غنی سازی را به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام می‌کند، ما نمی‌توانیم میزان غنی سازی را کمتر یا بیشتر اعلام کنیم. جمهوری اسلامی ایران برنامه هسته‌ای خود را در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، با درصد غنای پیش بینی شده در هر مرحله عملیاتی و به آژانس هم اعلام می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: هدف ما از غنی سازی استفاده متعارف از این ظرفیت بوده که در نقاط مختلف دنیا رایج است و ابایی هم از اعلام آن‌ها نداریم، اما غربی‌ها با هدف توقف روند رو به توسعه غنی سازی جمهوری اسلامی ایران جریان سازی می‌کنند.

غربی‌ها به‌دنبال توقف غنی‌سازی رو به توسعه ایران هستند

حیدری تصریح کرد: دولت موظف است در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، برنامه هسته‌ای خود را عملیاتی کند. هر نوع تخطی و کوتاهی تبعات قانونی دارد، ما طبق قانون نام برده و بر اساس نظرات کارشناسی همه دستگاه‌ها از جمله سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه، برنامه‌های هسته‌ای خود را تدوین کردیم و خارج از قواعد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل نکردیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است: غربی‌ها با جریان سازی‌هایی که بیشتر جنبه عملیات روانی دارد، دنبال توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران و فشار مضاعف به جمهوری اسلامی هستند.